Friday night

Utången igår var mycket lyckad. Mindre lyckat var det att jag vaknade upp med 39 graders feber i morse. I alla fall så började kvällen hos Paula, sedan var det Bongo, Amor och slutligen Centrum. Mycket kul som förgyllde kvällen.

Jag och Mojsan satt på övervåningen på Centrum och väntade på att gå till bussen. Vi var färdigdansade för kvällen tyckte vi. Då kom en kille i 25-årsåldern fram.

Killen: Varför sitter två tjejer som ni här i varsitt hörn?
Jag: Äh, vi ska snart dra oss hemåt.
Killen: Jaha okej.
Han slog sig ner jämte mig och pekade sedan på mitt halsband och sa att det var fint. Jag som trodde att han tittade på mina boobs såg nog halvt förskräckt ut.
Killen: Var trodde du jag tittade? Hur bra självförtroende har du egentligen?!
Mojsan: HAHAHAHA.
Killen: Jag gillar hur du matchar sminkningen, halsbandet, linnet och skorna. Jag gillar tjejer som kan matcha.
Jag: Hehe...
Han reste på sig pussade mig på kinden.
Killen: Jag tycker om dig.
Sen stack han.
Jag till Mojsan: Vad fan var det?!

När jag och Mojsan sedan tog en sväng förbi Sibylla på vägen mot bussen så stod det två män i 30-årsåldern och skulle beställa.
Männen: Ska vi beställa åt er med eller?
Vi: Hehehe, nee...
Sedan hörde vi hur de diskuterade med varandra.
Männen: Oh, vad söta de är! Verkligen söta.
Och så stod de smilande och glodde på oss.

På busshållplatsen mötte vi Olai och Sara. I väntan på bussen asgarvade vi åt omslängda ord såsom:
PuneJorten istället för Juneporten
Saggrocka - Racksocka
Kemhöp - Hemköp
Morvkoj - Korvmoj

Nu hoppas jag på att jag ska känna mig piggare i morgon så att han kan komma hit som planerat. Jag är väldigt anti mediciner och unviker faktiskt att ta huvudvärkstabletter och liknande om jag inte vekligen måste. Tänker alltid att det kommer gå över av sig själv. Men idag sa mamma till mig att ta en Ibumetin för att pressa ner febern, och det var sjukt vad mycket bättre det kändes efter det. Kanske kan knarka Ibumetin i morgon med så går det nog bra. We'll see.

/Julia


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hon är grym! hennes röst... Rysningar!!!!

2008-12-20 @ 19:22:00
URL: http://taboush.blogg.se/
Postat av: ANGELICA

sv: ja verkligen :DD lovley!

2008-12-20 @ 23:37:33
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0