Det sket sig visst

I söndags hoppade jag på Amandas idé om att ha en nyttig vecka. Inga kakor, inget godis. Nemas problemas tänkte jag. Gör man det tillsammans med någon så blir det ju lättare. Så kom jag till skolan igår och det blev direkt ett besök i skolcafeét. De doftade nybakta lussekatter över hela stället och jag kunde bara inte motstå när alla andra köpte. Och liksom lussekatter är ju inte kakor. Sedan blev det tisdag och helgens förlorade sömn gjorde sig påmind. Efter en sväng på stan med Mojsan och Paula ville de gå in på Wayne's för att köpa med sig något gott till den sista lektionen. Men jag skulle inte ha något, sa jag.
"Men jag kan ju inte komma till ekonomin och sitta där och fetta mig själv" sa Paula. Så det slutade med att vi delade på en megastor chokladmuffin. Så bra gick det för mig.
När jag kom hem pratade jag med Amanda på telefonen.
"Hur går det med kakorna?" frågade hon.
"Njaa..." sa jag.
"Haha, nä det går inte så bra för mig heller!"
Så lätt slapp jag det dåliga samvetet. Och jag menar, man lever ju bara en gång. Dessutom gjorde vi upp för det genom att gå en runda.

/Julia


För att förtydliga ska jag bara säga att det var Amanda N som jag hade kakavtal med. Amanda S  blev nämligen lite orolig att folk skulle tro att hon inte åt kakor;)

Kommentarer
Postat av: Amanda S

Haha! Jurris, nu när jag kommer in här och läser så blir jag förskräckt! =P=P Folk kan ju tro att du menar mig! Första bokstaven i efternamnet är viktigt när det finns två amandor... =P=P ... och särskilt när det gäller nåt så viktigt som att ta avstånd från kakor... Haha ;););P;P Kramis=)

2008-11-26 @ 11:29:13
Postat av: Amanda S(!)

Din skurk... ;P

2008-11-27 @ 15:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0