Think about it.

Besökte Julias gamla blogg, och hittade detta inlägg från när jag gästbloggade.


"Vad är definitionen av ordet vän? Min ordbok säger: "En person som (viss) annan person känner väl samt hyser tillgivenhet för och tillit till."  Vidare till nästa fråga: vad är en riktig vän? En vän som finns där för en när den själv vill (alltså, en vän som tänker på sig själv i första hand) eller en vän som finns där för en i alla väder? Jag tror ni kan finna svaret själva.
    Det finns två sorters vänner men det är den sistnämnda sorten alla vill ha. Och det är även de som är sällsynta. Det värsta är inte att ha en ytlig vän i sin vänskapskrets utan det är när man inser att en vän (som man trodde var en riktig vän) bara är en enda stor besvikelse. Det är inte meningen att en vän bara ska finnas där för en när det är som värst, utan det är när en vän kan lägga allt åt sidan närsomhelst för en. Det är en riktig vän. Att känna att man har tillgång till sin vän 24/7; det är det som gör en vän unik. Det är de små detaljerna som spelar roll. Det är de små detaljerna som betyder. Det är de små detaljerna som är allt mellan 2 vänner."



Nej, nu ska jag plugga biologi..på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0