Det är skrattretande...

Med en fullbokad höst, översvämmad av deadlines har jag ändå lyckats få lite kontroll över mitt liv. Dock har jag lite, men bara lite, panik över min Extended Essay. Jag har inte kommit halvvägs än, och nu ska jag snart åka in till Jönköping så det lär inte blir mer skrivet idag. I morgon kväll jobbar jag, men förmiddagen lär väl gå åt till uppsatsen och söndagen blir förmodligen den fetaste pluggdagen i hela mitt liv. Känns inte jättekul, men sedan så lugnar det ner sig lite i alla fall, eller visst fan jag har ekonomiprov på tisdag, men sedan så har jag faktiskt ledigt på torsdag, och sedan är det ju inte förrän vecka 42 som svenskauppsatsen ska in och engelskaboken på över 300 sidor ska vara utläst och sedan är det ju inte förrän efter lovet som vi ska lämna in vårat matteprojekt, och ha en TOK-redovisning, ha rättat våra engelska-arbeten och ha ännu ett ekonomiprov och dessutom lämna in skriven kommentar till en artikel i ekonomin. Ja, och dessutom göra två biologilabbrapporter innan vecka 48. Så jag menar, efter måndag är det ju liksom lugnt. Och innan jul ska vi ju bara skriva en till svenskauppsats och en till kommentar i ekonomin. Ja, och så ska vi nog hinna knäcka en till bok i engelskan, och definitvt en till i svenskan. Det är ju kolugnt.

Lite skrattretande och frustrerande är det ju när man hör hur kompisarna har det med inställda eller förkortade lektioner med extra fritid lite här och där. Lite lagom orättvist. Lite lagom avundsjuk är jag. By the way, så hade vi en jättemysig tjejkväll igår. Även om schemat är fullspäckat så går det faktiskt att ha ett normalt liv, tro det eller ej. Det enda som krävs är lite planering. Faktiskt, så är jag rätt nöjd med mitt liv trots allt. Tänk i vår, när allt är över, ursäkta mig nu men fy faaaaaan vad jag kommer njuta!


/Julia


Kommentarer
Postat av: mui

vi har ju iallafall inte fööör mycket fritid....=)

2008-10-03 @ 13:49:18
URL: http://twonuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0