Poesi på hög nivå;)

Städade mitt rum idag. Ordentligt. Började rota igenom lådor och slänga massa gammal skit. Hittade en liten notebook som jag fick när jag var typ tio. Jag skrattade högt för mig själv när jag hittade några egenkomponerade dikter. Vilken poet jag var, haha, NOT!

Du är min och jag är din
fast jag känner så att du
är kär i någon som jag inte
känner men jag känner
så att det blir vi två.
Kärleken är stark den
nuddar inte mark men det
blir vi två för jag känner så
du kommer fram till mej
och pussar mig tjohej

När jag ser på dig blir
jag varm inom mig
När jag träffar dig blir
jag glad. När du säger
mig att jag får va din
tjej blir jag svag i hela
kroppen.

Hundar är söta
hundar är bra
Många säger att
dom är inget att ha
Men när det blir inbrott
dom skäller så bra
så det är nästan ingen
som ingen hund har

Hallååå?! Vad är det här?




Ja, här ser man. Mycket kan man hitta. Jag var ju med i scouterna en gång i tiden. Vi var patrullerna Svalan, Älgen och Bävern. Vi skulle ha våra egna sånger och jag taggade till och skrev en text till Bamsemelodin. Gissa vilken patrull jag var med i?

Svalan, svalan starkast utav alla
ingen annan kan ju flyga högt
ramlar han så landar han på älgen
älgen han blir rädd och tar ett skutt
Svalan flyger högt i luften
han han är en riktigt tuff en
om han kraschar med en Jumbo
flyger han ändå
Bävrarna de bygger bo i vattnet
svalorna de bygger bo högt upp

Kanske inte värsta låtskrivaren men då på den tiden var jag riktigt nöjd minns jag, haha.



/Julia

Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha, jag har också sånna dikter liggandes nånstans..Det är faktiskt riktigt kul att läsa dom flera år efter man skrivit dom! Du är söt Julia

2008-10-25 @ 20:53:00
URL: http://embraceyourdreams.blogg.se/
Postat av: Sylvia

haha! xD Jag dör typ av skratt! Du är en äkta poet! ;)

2008-10-25 @ 23:13:22
URL: http://redribbons.blogg.se/
Postat av: mui

HAHAHA!

2008-10-25 @ 23:22:49
Postat av: syrraaan

mohahahahha! <33

2008-10-26 @ 20:53:21
URL: http://danceeloveer.blogg.se/
Postat av: Lehane

Haha, jag har texten till låten vi var tvugna att skriva i nia liggandes här nånstans. Är du riktigt snäll kanske jag kan sjunga den för dig nån gång XD

2008-10-26 @ 22:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0