Det borjar arta sig

Dagen har spenderats med Franzi. Vi akte in till kopcentret igen for att hon ville fixa sina naglar. Nu kan jag i alla fall vagen dit utantill. Sedan akte vi tillbaka hit, gjorde oss lite mat, sag pa Sex and the City och snackade. En trevlig dag.
     Nar familjen kom tillbaka fran beachpartyt de var pa hade de med sig kinamat sa jag at lite av det. Och som efterratt fick jag en fortune cookie. Min allra forsta fortune cookie! Vet ni vad det stod pa lappen? "You use your creative talent to transform a business environment". Den som kan tolka den at mig far en stjarna i kanten. 
      Nar Franzis hade akt hem kande jag ett plotsligt behov av att ga en runda. Efter nastan tva veckors traningsuppehall (jag var ju iofs pa gymmet i torsdags) satte jag pa mig gympadojjorna igen. Jag gick och kollade pa hus, det var kul. Jag insag att jag faktiskt bor i USA nu, bland amerikaner. Man ar pa nagot satt lite i sin au-pair bubbla eftersom man bara umgas med au-pairer. Jag var ute och gick i en och en halv timme tror jag och nu har jag hittat en bra runda jag kan ga. Tjoho!
     Jag har bestamt mig for vilket gym jag ska borja ga till ocksa. Och denna gangen ska jag satsa pa att ga pa pass, och inte sjalva gymmet som jag gjorde pa Friskis. Det gick inget vidare, jag ar ingen gym-manniska. Jag maste ha nagon som pushar mig, annars tar jag inte ut mig ordentligt. Gymmet heter i alla fall WOW-Work Out World och det ligger ca 15 minuter harifran: http://wowfitness.org/Westhartford.html I princip alla au-pairer i omradet som gar pa gym gar dar (i alla fall de jag har pratat med, och Charlie sa att det var mest populart). Det blir nog bra. Jag ser fram emot att borja trana igen och fa lite rutiner. Det blir extra bra nar barnen borjar skolan nasta vecka for da ar jag lite ledig mitt pa dagen ocksa.

Nu ska jag ta och sova snart! Ska kolla lite efter collegekurser forst, det ar nasta grej jag maste ta tag i. Sedan lar det bli en hel del fler turer till "the mall", jag behover traningsklader. Jag fattar inte varfor jag lamnade sa mycket grejer hemma, jag hade ju flera kilon over i vaskan som jag kunde utnyttjat.

Sov gott!

/Julia

Kommentarer
Postat av: syrran

Låter som att du inte ska satsa på att bli en såndär fet amerikan med runda kinder som jag och Madde tänkt att se dig nästa gång?;) låter positivt och härligt med gymmet! Du, du kan va lugn. Din garderob är i tryggt förvar i mina händer här hemma! (L)

2009-08-24 @ 18:26:12
URL: http://justuandmee.blogg.se/
Postat av: Michelle

VAAA!!! Hur kunde du ha plats över i väskan?? Jag packar nu och det känns som om jag ALDRIG kommer att klara mej undan övervikt! Något speciellt som du ångrar att du inte tog med dej som jag borde göra?

2009-08-29 @ 15:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0