Forsta shoppingen

Idag har jag varit ledig. Pa morgonen kom min area director hit for att se att allt stod ratt till, att jag och familjen kan kommunicera med varandra och att jag vet vad de forvantar sig av mig och sa vidare. Fick en lista med namn pa andra au-pairer i omradet och hon forklarade aven lite om hur det funkar ifall jag vill lasa kurser pa college.

Jag tog bilen och akte tid Bishops corner (inte alls langt fran oss, finns mataffarer och lite annat, Starbucks tex.) Gick in i mataffaren Walbaums for att kolla in utbudet och se om de kanske hade nagon bra frukost (for ar det nat jag saknar sa ar det mina frukostar hemma!). Finns knappt inget morkt brod. Eller det finns, men allt brod har ar gjort pa vete och luft. Det kan vara en ljusare eller morkare farg, men innehallet undrar jag om det ar sa stor skillnad pa. Lika mycket luft, lika lite fibrer. Jag ska i alla fall kopa havregryn nasta gang jag gar in dar.

Vid lunchtid akte Krissie med barnen till poolen och jag stannade hemma. Stefanie (en tysk tjej som ar au-pair i West Hartford) smsade och fragade om jag ville hanga med henne och hennes 1-ariga tvillingar till kopcentret, sa det gjorde jag. Vi var inte dar sa lange dock, kollade bara in vilka affarer som fanns. Nu ikvall var vi dar igen, jag Steffi, Judith och Lydia. Tyvarr kom vi inte dit forran 8 och det stanger halv 10. Men imorgon ska jag dit igen med Franzis. Jag kopte ett par jeans pa Forever 21 idag for 14 dollar och ett linne for 3.5 dollar. Budgetshopping kallas det. Hittade ocksa frascha klader pa Abercrombie & Fitch men kopte inget idag. Imorgon maste jag leta efter skor.

By the way sa gillar jag den nya bloggdesignen Mojsan! Vi behovde fa bort det dar girly-rosa (aven om jag gillar rosa valdigt mycket).

Nahe, nu ska jag forsoka fa lite somn. Kanske blir det ett avsnitt av Sex and the City season 1 forst (hittade dvd:n i deras dvd-samling).

Good night!

/Julia

Kommentarer
Postat av: mui

haha jag blev inspirerad av tavlan jag fick av bhavik. haha!

2009-08-22 @ 14:43:11
Postat av: syrran

mmmh! shoppaa! ;) XD

2009-08-23 @ 14:32:20
URL: http://justuandmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0