Mandag

Sitter har framfor datorn, igen. Kanner att jag spenderar lite for mycket av min kvallstid har. Men sa fort jag fatt min gymkort sa blir det annorlunda med det. Och sa fort barnen har borjat skolan. Just nu orkar jag inte gora sa mycket pa kvallen faktiskt. Idag har jag i princip jobbat fran 7-19, sa tio timmar. Vi har gjort halsband och armband, varit vid poolen, malat, atit, Will har sovit, gjort parlplattor, varit ute och lekt, och sist men inte minst duschat. Jag lyckades fa upp dem i duschen genom att redan vid gungorna borja med att flyga dem till olika destinationer. Favoritdestinationen ar Hawaii, sa duschen blev "the ocean" dar de skulle simma och surfa. Idag lyckades den lilla manovern, det ar inte alltid det gar lika bra for ibland valjer barn att se igenom ens forsok att lura dem till nagot de egenligen inte vill. Innan vi var pa Hawaii var de i Sverige och halsade pa Anna (den forra au-pairen). Hon var en blomma pa altantrappan (ett steg pa vagen). Sedan halsade de pa Lisa (en annan av deras au-pairer) och hon var en av deras hundar som lag innanfor dorren (annu ett steg narmre duschen). Sist men inte minst sa ville de halsa pa min sota lillasyster Ida, och hon var pa overvaningen (ojoj, har branns det, vi ar precis utanfor badrummet nar vi moter Ida). Sedan flyger jag dem in i badrummet och de hoppar ur sina klader och in i duschen utan problem.

Idag var forsta gangen Will sov pa eftermiddagen och jag var tvungen att lagga och vacka honom. Var lite orolig att han skulle bli jattekinkig nar vi vackte honom. Sa till Haley att vi skulle vara uppe och leka sa att han kanske skulle vakna av sig sjalv, det ar battre an att behova ga in och vacka honom. Han som som en stock sa jag blev anda tvungen att ga in och prata lite med honom. Nar han verkade lite mer vaken lyfte jag upp honom och gick ner i dagsljuset. Satt i soffan med honom halvt sovande mot mitt brost. Gick runt lite med honom for att vacka honom langsamt och fint. Gick till ytterdorren, oppnade den och gick ut med honom. Lamnade en liten glipa oppen och sa helt plotsligt hor jag hur dorren smaller igen. Jag tittade i genom dorrfonstret och vantade mig att se Haley, men innanfor dorren star bada hundarna och glor pa mig. Helt plotsligt ar den nyss sovande Will klarvaken, och han ser pa mig med ett leende och skrattar nar jag berattar att Mallie stangde dorren. Det gick alltsa over forvantan bra att vacka honom, och det forsta han ville var att ga ut och gunga. Varst vad mycket tahandombarn-snack det blev. Men det ar ju numera mitt jobb.

Kvallen blev det inte sa mycket av, jag tog mig en promenad nar de andra akte till kopcentret for att kopa nya skor infor skolstarten. Nu har jag suttit har en stund, och snart ar det val dags for sangen. Jag fattar fortfarande inte hur jag kan sova sa mycket, och hur jag klarade mig med sa lite somn under hela forra skolaret. Otroligt!

/Julia


Kommentarer
Postat av: SAM NHIO

HAHA gud vad kul det där med flygningen! :D

2009-08-25 @ 17:02:12
URL: http://ninjafiona.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej! Fick din blogg adress av Anna! Jag e the Hattens första Au pair :) Skit kul o läsa bloggen o se hur du har de :) Trivs du?

Hälsa alla från mej, o pussa på Haley och Will :)

2009-08-31 @ 11:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0