Snow day

Gick upp idag pa morgonen, gjorde mig i ordning som vanligt. Kom upp i koket kvart over sju, da ropar Haley pa mig. Skolan var stangd. Anledningen: det hade snoat inatt. Ratt sa exakt en decimeter sno hade bestamt sig for att halsa pa. Da kan man inte ga till skolan har. Da maste man stanna hemma. Vad ar det for land jag har hamnat i undrar jag. Oss svenskar ar det ju i alla fall lite tag i, vi forsoker ju i alla fall att ta oss ivag till jobb och skola, och inte ska en decimeter sno hindra oss. Det kravs ratt mycket mer an sa for att vara skolor ska stangas.

Det paverkade inte min dag sa dar varst mycket eftersom Will anda ar hemma varje onsdag. Sa enda skillnaden var att Haley var hemma ocksa. Det var ratt skont och mysigt, inga tider att passa. Vi var ute och byggde en snogubbe och gjorde en snolykta, det tyckte de om. Efterat drack vi varm choklad och sedan badade de. Mys!

Imorgon aker vi upp till Boston igen. Det blir till att bo pa hotell denna gangen. Vi kommer hem pa lordag igen och da ar det Chris Brown-konsert som galler!

Nu ska jag packa lite och sedan se annu ett avsnitt av Gossip Girl innan jag somnar.




/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0