Jag saknar Saigon!

Häromdan när jag var ute och gick kom jag att tänka på Saigon. Även om det är jävligt mycket föroreningar i luften och att folk kör som galningar på sina mopeder så älskar jag den staden. En dag ska jag ta tag i vietnamesiskan. En vacker dag.

Denna video nedan visar hur trafiken kan vara på en helt vanlig vardag i Saigon. Helt stört. Och om man vill korsa en gata så är det bara att göra det, även om det kör hundratals mopeder mot dig. Det är faktiskt större risk att man blir påkörd om man backar och tvekar. Och även om det finns övergångställen så stannar inte folk. Jag har själv testat på att korsa en väg där det kryllar av mopeder, och det var bannemig inte lätt. Jag och nhisan var nämligen tvugna att göra det sist vi besökte Saigon. Ingen taxi, moped eller cykeltaxi ville köra oss över till andra sidan av vägen eftersom "det fanns risk att dem skulle missa en annan kund som skulle åka längre än oss". På tal om cykeltaxi så valde vi en gång en cykeltaxi istället för en vanlig taxi. Och eftersom vi (jag, Nhisan och hennes lillsyrra) inte ville åka själva i varsin så trängde vi ihop oss i en. Och fy bubblan vad synd jag tyckte om han som körde oss. Och jag tror till och med att vi fick hoppa av och gå bredvid när det kom en liten uppförsbacke eftersom cykeltaxin stod nästan stilla då! Pinsamt!




Ja, just det, plugga var det ju. //MUI

Kommentarer
Postat av: SAM

HAHA. vilken video. rush hour?! knappast.

asså shit jag minns knappt det där med att vi fick hoppa av och gå bredvid. har jag blivit senil eller. jisses

2009-02-13 @ 01:18:43
URL: http://mintsmak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0