Ännu en dag som går till spillo

Igår var det party som gällde. Och jag måste säga att det var en av de roligaste kvällarna på länge, även om den blev lite halvt misslyckad... haha. förfesten med Norrköpingsborna var skit kul. Lite kul att få lära känna lite nya människor. Efter att ha fått i sig lite blev det många roliga samtal med Norrköpingsborna. Typ:

Jag: "Alltså, är du bosnisk?" (menade ju bosnier) "Nej, eller är du...är du...kro....KOREAN?"(menade ju givetvis kroat)
Semir: "HAHA, KOREAN? KROAT menar du väl?"
Jag: "Ja men precis! Kroat! Du, förr kunde jag prata kroatiska. Vad heter potatis på kroatiska? Visst heter det kartoffeln?" kartoffeln är potatis på tyska)
Semir: "nej, potatis heter potatis på kroatiska." (jag vet att det inte gör det men kom inte på ordet just då)

En helt klart lyckad förfest (tack carro för vi fick hänga med). Centrum var dock en annan femma. Men hade sjukt kul på dansgolvet med Paula, Sylvan och Ingrid. :)

Bilder (både fula och fina) finns på facebook.

/Mui



Ps. Kan nån snäll människa som kan kroatiska säga vad potatis heter på kroatiska? It's driving me crazy.......! Ds.

Kommentarer
Postat av: Darija

potatis = krumpir haha :p

2009-02-07 @ 00:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0