JAG HETER MUI [MOJ], CAPISH?

Folk har verkligen stora problem med att uttala och skriva mitt namn. Jag fattar inte vad det är som är så svårt men folk tycker verkligen om att döpa om mig lite hejvilt. Skolan stavade mitt namn "THY" (var nog för att jag hade problem med att uttala Y och I),..så jag har gått ut med betyg som tillhör någon annan. På Jupiter kallade chefen mig först för Mui [MUI] och sen för Muy [MUJ]. En pensionär kallade mig för MOLL och undrade om jag var släkt med någon i Skillingaryd (han är blind och kan därför inte se att jag är asiat). En annan pensionär skrev ner mitt namn som "MOI", fastän jag bär namnskylt.

OCH SEN!

Jag fick kontakt (på facebook) med en franska som ska till Saigon. Hon hade skickay ut ett massmail där det står att vi är fyra pers som söker en lägenhet i Saigon. Och så skrev hon: "So now we are 4 persons looking for a flat in hcmc...blabla from france, blabla from UK and MUY from Sweden". Vad i... står det inte klart och tydligt att jag heter Mui på facebook? Måste kolla upp det här.

Mui


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0