Ett svårt beslut

Jag är kluven. Jag vet inte vad jag ska göra i höst. Ska jag åka till Saigon eller inte? Tittade på en film om Saigon igår och blev lite tveksam till om jag verkligen vill åka ner dit eller inte. Vill jag ner till ett land där det är mycket kriminalitet, prostitution och fattigdom? Och sen är det ju ett jävla snack om den nya influensan som sprids runt där nere just nu. Men något som är positivt är att jag läste nånstans om att Saigons maffia boss är död. Detta hurrar vi för. Woho! Här är min lista som jag satt och skrev igår.

Varför jag ska åka till Vietnam:
- För att komma ifrån bonnhålan aka. Skillingaryd.
- För att träffa nya människor och skapa nya kontakter. Med andra ord: utöka min vänskapskrets på facebook. Mål: 600 vänner innan nästa sommar.
- För att lära mig tala fin vietnamesiska. (Enligt Nhisan så är min vietnamesiska fruktansvärd ful.) + skriva och läsa (på vietnamesiska såklart)
- För att slippa jobba eller plugga i höst.
- För att lära mig att stå på egna ben.
- För att det är coolt och ovanligt att åka ner till Vietnam för att plugga vietnamesiska.
- För att jag ska kunna skriva i mitt framtida CV att jag kan tala 3 språk flytande. (Efter Vietnam måste jag åka ner till Tyskland för att lära mig tala tyska flytande, så att jag kan säga att jag är fyrspråkig. Hur coolt är inte det på en skala från 1 till 10?)
- För att....hm.. okej jag har hört att det är många utlänningar där nere (britter, amerikanare, kineser, koreaner, japaner, australiensare)..tänk om jag hittar Mr. Right i Vittelandet. Mohahaha! (Man måste ju ta varje chans man får.)
- För att skaffa lite action i mitt liv.

Varför jag inte ska åka till Vietnam:
- Det kostar pengar. Jag borde spara lite istället, om jag vill plugga utomlands senare. (Enligt mamma)
- Jag kan bli:
1. utnyttjad av killarna (och andra vittar) där nere för de tror att utlänningar är stenrika. (Mamma tror nämligen att jag är desperat och kommer falla pladask för männen där nere)
2. nerdrogad (på ett café för att vara exakt) och sedan kidnappad. Sen om jag har riktigt otur så kan jag bli förd till Kambodja där jag sedan kommer att bli tvingad till att arbeta som sexslav. (Allt detta enligt mamma)
- Jag kan få den nya influensan och dö. (Enligt mamma)
- Jag kan bli mördad av den vietnamesiska maffian. (ja, det finns en jävla maffia där)

Som sagt, ett svårt beslut. Mina andra alternativ:
- bli arbetslös
- arbeta
- bli student igen


/Mui


Kommentarer
Postat av: SAM NHIO

självklart ska du åka!!! stick härifrån! och ja, fyfan vad coolt att vara fyrspråkig!



nej, jag har väl inte sagt att din vietnamesiska är ful??? din nöt.



2009-06-25 @ 10:07:21
Postat av: Julia

ÅH MOJSAN! ÅK! Du kommer inte ångra det, fatta vilken erfarenhet!

2009-06-25 @ 22:13:44
URL: http://twonuts.blogg.se/
Postat av: Thulin

Lyssna på din mamma! HOn vet alltid bäst:P Stanna i hålan vet jah! Du kan läsa lite extra på Fenix med mig! DU kommmer att trivas här hemma! Lyssna på morsan, hon kan klimatet där nere! GRattis förresten!:D

2009-06-26 @ 21:22:31
Postat av: ......

hoppas du förstår min ironi!

2009-06-26 @ 21:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0