Me against the world

Nu är allt över. Exams, balen, Rhodos och studenten. Idag kom verkligheten ikapp mig. Jag har tagit studenten. Nu kommer jag inte vara tvungen att stiga upp kl halv sex på morgonen för att hinna med tåget till skolan. Jag kommer inte träffa mina klasskamrater dagligen. Och detta är nog det som känns mest sorgligt eftersom jag vet att jag inte kommer hålla kontakten med alla. Jag kommer till och med sakna lärarna. Tack till den som uppfann facebook.


Just nu känns världen bara främmande och skrämmande. Varför? Jag borde vara lycklig eftersom jag har möjligheten till att göra precis vad jag vill. Det är här mitt liv ska börja. Här och nu. Studenten igår var underbar och fantastisk, även om jag var (är) så sjuk jag kunde bli. Det var bättre än när exams var över, bättre än balen, bättre än Rhodos. Men varför känner jag en känsla av obehag? Kanske är det för att jag är rädd för att misslyckas; välja fel väg och hamna på en sidoväg. Kanske är det för att jag är tvungen att byta ut den 'trygga världen' mot den nya världen där allt är ovetandes. Kanske är det för att jag och en av mina bästa kompisar kommer befinna oss på varsin ände. Kanske är det för att jag ska åka till Vietnam och vara ifrån min familj. Jag gillar inte förändring. I alla fall inte när man redan har det bra. Men jag får väl tänka på att det alltid kan bli bättre.
--
Nu är det dags att sluta förlita mig på andra och växa upp. Bli vuxen. Jag har alltid tagit det säkra kortet före det osäkra. Men denna rädsla ska inte hindra mig från att se mig om i världen och skapa nya kontakter. Om ett par månader kommer jag, förhoppningsvis, för första gången stå på egna ben. Scary! Som tur är, fick jag livets intstruktionsbok av Vange och Tin (tack!) som studentpresent. Den innehåller 500 viktiga livsanvisningar, som t.ex hur man byter ett punkterat däck på en bil, tar sig upp ur kvicksand, bannlyser låtsasmonster och slåss mot en haj.

Tack och hejdå IB.



Finns nog inga ord som kan beskriva hur mycket jag kommer sakna denna underbara klass. Jag har lånat bilden av Allyson och hoppas att det inte gör något.

/Mui


Kommentarer
Postat av: tinni

Grattis oh hoppas att boken kommer väl till hands =)

2009-06-15 @ 21:14:26
URL: http://ttuyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0