Ibland vill jag slå ner mig själv

Psykologerna skrev sitt sista exam idag o självklart ska det firas eftersom ALLA i klassen är nu fria från IB. Vi var bjudna till förfest och självklart ska jag, bonden, alltid paja allt. Förra veckan råkade jag missa tåget. Idag råkade jag också göra det. Och jag lovar att det inte var med flit. Men jag skyller på att tidtabellen är lite fucked up pga banarbete. Okej då, hade jag tittat en gång till så kanske jag hade märkt att jag tittade på när tåget lämnar vaggeryd och inte skillingaryd. Det här är SÅ jag. I vanliga fall brukar det ju vara Julia som håller koll på sånt här. 

Juste, träffade på två schyssta killar på busshållsplatsen som jag började snacka med. Den ena frågade ifall jag var från Vietnam, vilket jag svarade ja på. Och sedan sa den andra: "Shit, ni är ju grannar då ju. Du är ju från Filippinerna." Fick mig en liten chock där eftersom jag trodde han var kroat eller bosnier. Jag trodde att filippinerna var gula och hade snea ögon.

/Mui 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0