This is not fair!

Jag vet att ni som inte går IB tycker det låter löjligt när vi (som går IB) alltid klagar över hur mycket vi har och att vi alltid tycker så synd om oss själva och bla bla bla. Hur mycket jobbigare det är än de vanliga programmen kan jag inte säga. Men utifrån mina egna erfarenheter så kan jag säga att IB ÄR tufft. Det är mycket stress och press. Här går man och har kämpar i två år. Bara 2 prov kvar till friheten. Och så vaknar man upp en sån h är vacker morgon och läser det här:

"I och med de nya antagningsreglerna till universitet och högskolor som träder i kraft hösten 2010 kan ett helt program få svårare att komma in. Den världsomfattande gymnasielinjen International Baccalaureate har flyttats till en egen kvotgrupp, och många befarar att de svenska eleverna som går linjen kommer att tilldelas betydligt färre platser på svenska universitet än förut."

Läs mer här

Inte nog med detta, så får vi inte några jävla förbannade meritpoäng. Vad fan ska jag med steg 5 i Tyska då? Jag är så jävla förbannad. Först höjde de gränsen vid 20.0 (innan behövde man 38 men måste man få 40 för att få 20.0), vilket i sig inte kommer spela någon roll nästa år..men ändå! Och nu hamnar vi i en kvotgrupp och får inga meritpoäng? Det räckte med att vi läser mer än vad som står i våra betyg (när kurserna omvandlas till svenska kurser).


/Mui


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0