New York City!

Jag har haft en wonderful weekend med tjejerna i storstan. Linnea och Petra sov over har och sedan tog vi bussen fran Hartford klockan atta pa lordag morgon. Vid kvart i elva var vi framme och da tog vi oss mot vandrarhemmet for att lamna vara vaskor innan vi begav oss vidare mot Hard Rock Cafe pa Times Square dar vi at lunch. Darefter blev det en vanda till Soho och Chinatown. Vandrade runt lite och kollade laget, tyvarr regnade det dock. Vi drog oss tillbaka till vandrarhemmet for att duscha och byta om, motte aven upp Johanna. Sedan blev det ett restaurangbesok och aven ett tappert forsok till att hitta en taxi som kunde kora oss till Webster Hall (ett utestalle dar man kommer in som 19-aring). Det var i princip omojligt att hitta en ledig taxi sa till slut bestamde vi oss for att ta oss tillbaka till vandrarhemmet for att chilla dar. Vi har ju tid med att ga ut i NY en annan gang!

Vi somnade, vaknade igen halv nio pa sondag morgon av att vackarklockan ringde. Drog oss over till andra sidan gatan for en akta amerikansk pannkaksfrukost. Darefter blev det till att vandra runt i Central Park. Det var underbart vader! Kandes konstigt att se folk springa i shorts och t-shirt eller till och med bar overkropp i mitten av november. Vi motte sedan upp Emilie (som jag motte pa forberedelsekursen) och gick ut och at med henne pa restaurang innan vi tog oss tillbaka mot busstationen for att aka hem igen.

Jag ville verkligen inte lamna New York den har gangen. Jag hade kunnat stanna en vecka. Jag blir mer och mer fascinerad for varje gang. Forsta gangen forstod jag inte riktigt att jag var dar, det var for overkligt. Nu ar det bara sa haftigt.

Jag laddar kanske upp lite mer bilder imorgon, men har har ni ju i alla fall nagra. Nu ska jag se pa Gossip Girl innan jag gar och lagger mig.

/Julia

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0