saffran, saffran, SAFFRAN

Igår fick jag för mig att jag skulle baka lussekatter. Gick till hemköp för att köpa ett par ingredienser som vi inte hade hemma, bl.a saffran. Imorse när jag skulle ta något ur min jackficka, ramlade kvittot ut. Tittade lite snabbt och insåg att saffran kostar dubbelt så mycket i år. 34 spänn för 0,5g. Jisses. Alltså, nästan 70 spänn för 1 g. Hmmm.. kan man odla krokuspistiller hemma?

Jag har suttit och pratat med Julia i över 2 timmar. Det visade sig nämligen att jag har en inbygd mic i min webcam (vilket jag egentligen visste); jag behöver alltså inte köpa en mic. Det var behövligt. Att få prata med henne, alltså. Jag älskar mina vänner. De inspirerar mig. De bankar i mig en massa vettiga saker. Ville bara säga det.

/Mui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0