Trött på asiater

Japp, jag är jäkligt trött på asiaternas syn på saker och ting. Till och med mamma och pappa är trötta på de..asiaterna alltså. Jag skulle kunna sitta här och punkta upp en lista med ett 10-tal saker, men jag kan inte göra det i och med att detta är en offentlig blogg. Man vet aldrig vilka som läser ens blogg, och jag undviker helst risken att bli nedslagen av en kinesisk maffia (jobbar ju numera på en kinarestaurang). Men en grej tänker jag ta upp, som jag stör mig något otroligt på.

Vi har haft  en praktikant på restaurangen i ungefär 3 veckor. Hon har jobbat arslet av sig, bokstavligen alltså. Och när jag pratade med henne så sa hon att hon vill jobba på restaurangen på helger. Detta tyckte jag var kanon eftersom de har brist på anställda som vill jobba de förjävliga helgerna. Så jag sa detta till en av mina kollegor..och detta var hennes svar:

Kollega: "De kommer inte anställa henne.."
Jag: "Varför? De behöver ju folk på helgerna. Det är ju perfekt.."
Kollega: "De kommer inte anställa henne för att de inte tycker att hon är tillräckligt fin!"
Jag: "Ööö, va?"
Kollega: "Mmm, men det är ju så."

Precis! Det ÄR så, men det BEHÖVER inte vara så. Visst tycker jag att man ska se välvårdad ut, man ska ju faktiskt serva andra. MEN det är skillnad på att se välvårdad och att vara snygg. Idiots.

Äh, nu ska jag mumsa på en lussekatt och glömma alla gulingar.

/Mui



Kommentarer
Postat av: Jennica

Hahha trodde jag skulle mötas av ngt, som jag inte redan visste. Besök ditt jobb's restaurang som dem ha i MLM, kolla på tjejerna. Hahaha du kommer inte tro dina ögon. Om man ska jämföra dem i MLM med LK, så är LK servitriser INGENTING! :p haha

2009-11-28 @ 20:19:13
URL: http://fivetwozero.blogg.se/
Postat av: Mui

Vad fan menar du med att JAG inte är någonting???? Iddi

2009-11-30 @ 12:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0