Karriar: check! ...?

Hemkommen efter en helg pa Quinsigamond Community College i Worcester. Det har varit kul, men jag ar en aning trott nu. Traffade tva andra svenska tjejer dar, Lina och Cecilia. Cecilia hade bokat rum pa samma hotell som oss, ovetande om att nagon annan au-pair skulle bo dar ocksa. Sa efter kursen igar akte vi alla tillsammans till hotellet och sedan at vi pa en thairestaurang. Det satt fint. Efter lite plugg och chill pa rummet sa var det sedan dags att sova och vila upp sig infor nasta dag. Problemet var bara att jag och Emma passerat varan trotthetsgrans och fick extrema skrattanfall som inte gick att fa stopp pa. Stackars Eve (thailandska) och Anna (Ukrainska) som var tvungna att dela rum med oss. Fast vi somnade nog efter att ha utfort pekfingerdansen sisadar fem ganger, skrattat at den ett tag och valt en otroligt bra uppvakningslat till alarmet infor kommande morgon.

Kursen var bra. Vi gick igenom saker som ar bra att tanka pa nar man valjer karriar. Vi fick skriva upp alla kunskaper vi fatt genom tidigare jobb och sedan diskuterade vi hur de kunde vara till hjalp i framtiden och for andra jobb. Det ar manga kunskaper och formagor som man har som man kanske inte tanker pa att skriva i ett CV men som kan vara valdigt bra att namna. Jag vet fortfarande inte vad jag vill gora i framtiden, men jag vet lite mer om hur man kan tanka och hur man kan ga tillvaga. Sa det var bra guiding for framtiden. Vi fick skriva ner var vara intressen var och vad vi tankte och begarde av en framtida karriar och sedan hjalpte lararen oss att hitta en karriar som skulle kunna funka for oss. Jag sa att jag tycker om att resa, skriva och att jag skulle kunna tanka mig att kanske jobba som personlig tranare och dietist. Den karriaren hon kom pa for mig var att jag skulle aka hem till folk som privat tranare och trana dem i sina hem (vilket bara skulle funka i USA). En annan karriar innebar att jag skulle resa runt i olika lander och skriva en bok med massa nyttiga recept fran alla olika stallen jag besokte. Jag vet inte alls, men det var kul att lyssna.  

Nu ska jag snart badda ner mig, borjar bli somnig.

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0