Lugn kvall

Ikvall hander det inte mycket. Emma ar i New York med sin kompis, Steffi ar i New York med sin pojkvan, Mareike ar i San Fransisco, Sara jobbar och Taina jobbar. Sedan borjade det regna och jag blev upplyst av min vardpappa att vadret inte skulle vara det basta ikvall (och ja, det borjade aska och regnet fortsatte att forsa ner) sa jag la ner mina ideer om att hitta pa nagot ikvall och tittade istallet igenom skivorna de har har hemma. Sitter for tillfallet och lyssnar pa U2, hittade aven Guns n' Roses och sedan lite pappsmusik som tex Tom Petty, Pink Floyd och Led Zeppelin. Om en stund ska jag nog krypa ner i sangen och se pa en film, med fonstret oppet sa att jag kan hora regnet.

Och sa ska jag klura ut ett satt att lara kanna amerikaner i min alder. Det ar skitkul att traffa andra aupairer ocksa, men jag vill lara kanna USA. Jag vill hanga med de akta amerikanerna:) Tyvarr sags det att man maste vara 21 sa att man kan ga ut pa klubbar for att man ska lara kanna folk, om man inte ar riktigt utatriktad och tar kontakt med folk pa gymmet vill saga. Jag borde gora ett forsok: "Hey, wanna be my friend?".

/Julia


Kommentarer
Postat av: Michelle

Börja dejta!! Jag har redan varit på tre dejter och det är det bästa sättet att träffa amerikanare. Sikta på de som är över 21 så kommer dom att försöka få dej in på klubbar eller skaffa ett fake id till dej. Ut och dansa Lindy Hop är också ett bra tips. har redan varit ut några gånger och alla är hur snälla som helst!! PS. jag har inte träffat en enda au pair sen jag kom hit :]

2009-10-04 @ 04:15:58
Postat av: Johanna

Hahah Michelle då:P Jag har också funderat på det där att träffa amerikaner.. vet inte riktigt hur det ska gå till. Man vill ju ha lite tjejkompisar också o inte bara killar, även om det kan vara kul! Skolan då? Vad ska du läsa o när börjar du?

2009-10-04 @ 12:37:22
URL: http://adventurecalledlife.blogg.se/
Postat av: Nina

jag vet!!! amerikanare är så svåra att börja umgås med. Men du, jag kom in på en pub, det är bara det att är du under 21 så får du 2 feta svarta kryss på händerna XD

2009-10-04 @ 16:57:00
URL: http://ninaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0