Bak och matlagning med mera

Igar bakade jag grotbullar och de blev faktiskt lyckade. (Lisa, jag anvande jasten du hade kopt nagon gang for att baka bullar, sa Krissie:P) Kanske ska korta ner tiden i ugnen lite men annars funkade det, aven utan vetekli. Idag lagade jag kvallsmat, pasta med raksas!:) Pappa, det fanns inte fiskbuljong i affaren, bara kycklingbuljong och kottbuljong. Helt otroligt. Men jag kryddade pa lite och sas blev det ju i alla fall. Och de gillade det, sa jag var glad. De tyckte till och med att det var valdigt gott.

Efter kvallsmaten akte jag med nagra tjejer till West Hartford Center for att det ar livemusik dar varje onsdag under sommaren. Vi satte oss pa uteserveringen pa Cheesecake Factory och jag och Emma delade en mumsig en med choklad och grejer. Det rackte att dela kan jag saga, maffig ar ordet.

Nu maste jag sova om jag ska ha nagon energi imorgon, taha.

BTW, min kara familj kommer hit over jul:) I'm happy, det ska bli kul! (Fick till ett litet rim dar med).

Anna, hittade din mannagrynsgrot i skafferiet:P Me like.

/Julia

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaa du, detta eviga letande efter något som e likt svenska råvaror där borta. Typ omöjligt:D

Men du vet att de finns ett IKEA typ 45 min bort där du kan äta köttbullar, o så finns de en swedish food shop me marabou choklad o massa svenska godsaker?! :)

2009-09-03 @ 13:02:57
Postat av: syrran

gud vad kul det ska bli! Jag längtar verkligen! <3

2009-09-05 @ 15:22:26
URL: http://justuandmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0