En manad i staterna!

Ka ni fatta att jag redan har varit har i en manad? Det kanns inte som att jag varit borta sa lange. Fast samtidigt kanns det som att jag varit har i en evighet. Det har hant sa vansinnigt mycket under sa kort tid.

Dagen borjade som vanligt med att gora barnen redo for skolan. Efter att jag lamnat Will vid 9 (Charlie lamnade Haley) sa akte jag och hamtade upp Mareike och sedan bar det av mot gymmet. En timme spenderades dar och sedan drog jag hem for en dusch och lite lunch innan det var dags for att hamta Will i skolan vid 1. Vi lekte lite pa baksidan (kollade till varat dinosauriehus byggt av pinnar mot ett trad. Dinosauriens namn ar btw Stretchy, samma namn som Will's kompis Wesley vill dopa sitt nya syskon till, haha). Klockan 15.20 var det dags att hamta Haley i skolan, och darefter kom en kompis over och lekte med henne en stund, sa det var full rulle.

Efter att ha duschat barnen gjorde jag potatismos och korv till dem. Jag har inte atit potatis sedan jag kom hit sa det var gott! (Ja, inte i annan form an i pommes eller chips iaf). Mina vardforaldrar skulle pa foraldramote idag sa jag skotte aven laggningen, det gick bra. Laste nagra sagor och sedan tog det inte sa fasligt lang tid innan de sov. Skolan tar mycket energi.

Till helgen blir det en tur till New Haven med Emma, for att besoka IKEA bland annat. Nu ska har kopas lingonsylt och svenskt godis. Nasta vecka kan jag antligen gora kottbullar, de gor sig inte ratta utan potatis, brun sas och lingonsylt. Forresten, visste ni att de har godis som kallas "Swedish Fish" har borta?

Nu ska jag borja rora mig mot sangen, sakta men sakert!

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0