New York

Okej, var ska jag borja? I lordags klockan 03.15 pallrade jag mig upp ur sangen for att ta bussen till New York klockan 05.30. Bussresan gick bra och vi rullade in i NYC runt vid attatiden. Borjade dagen stadigt med en frukost bestaende av vafflor med jordgubbar och gradde. Efter det siktade vi in oss pa att shoppa loss, men forst tog vi oss till Grand Central Station for att fixa en karta. Vi fragade folk om var basta shoppingen fanns och blev hanvisade till 5th Avenue. Ja, for den rike ar det ratta shoppinggatan, men efter att ha vandrat dar i nagra timmar utan att ha besokt fler affarer an HM, Abercrombie & Fitch (med en manlig fullt levande modell posandes i dorroppningen i bar overkropp) och Zara gav vi upp och bestamde oss for att besoka Chinatown. Jag sa till de andra tjejerna att det maste ju finnas bra shopping nagonstans i New York for folk med normalstor planbok, och att vi sakert kommer hitta dit precis innan vi ska hem. Pa vagen till Chinatowm fastnade vi vid Brooklyn Bridge dar det blev en del posandes framfor kameran. Med bara timmen kvar tills vi var tvungna att leta upp Penn Station for att ta bussen hem fragade vi nagra forbipasserande om det var vart att ta sig en titt i Chinatown. De rekommenderade oss istallet att aka till Soho dar det fanns massa bra shopping och bra restauranger. Vi akte dit och hittade bland annat Mango och HM. Alltsa lite mer var prisklass. Oturligt nog hade vi inte tid att stanna dar sa lange, sa det enda jag kopte under dagen var den obligatoriska I<3 New York t-shirten. Nu vet vi vart vi ska shoppa nasta gang i alla fall.

Har kommer lite bilder fran dagen:

1. Inne pa Grand Central Station
2. Grand Central Station
3. M&M store (jag och Franzi)
4. Massa M&M:s
5. Pa Brooklyn Bridge
6. Pa Brooklyn Bridge
7. 5th Avenue (Franzi, Merle, Steffi)
8. 5th Avenue

 


New York var nice! :)

/Julia

 

 


Kommentarer
Postat av: syrran

vad häftigt det ser ut! Och kul med shopping! Annat än här, där jag redan tröttnat på A6..HAHA

2009-09-02 @ 18:51:02
URL: http://justuandmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0