Party i Öl-landet

Idag var vi, som sagt, på Zumba. Och jag kan med glädje säga att jag har hittat min grej. Eller nästan. Jag har ju ingen taktkänsla och blev lite förvirrad när armarna kom in- men annars gick det bra. Jag är från och med idag upptagen alla lördagar mellan 12-13 fram tills jag ska hem. Japp, så bra var passet.

Ikväll ska vi ut till stan och käka. Har inte riktigt bestämt oss för om vi ska gå ut eller inte. Men utelivet här är ganska annorlunda jämfört med hur det är i Sverige. Första veckan vi gick ut som svenskar. Det vill säga att vi började förfesta vid 20, gick till en tom köttmarknad vid 23 och sen gick vi hem vid halv 2. Det roliga var att folket började trilla in när vi skulle hem. Folk köade för att lämna in sina jackor medan vi köade för att hämta våra jackor. ha ha. Så helgen efter bestämde vi oss för att gå ut som riktiga tyskar. Kom innanför dörren klockan halv 7 på morgonen. Kan säga söndagen kändes tung efter den kvällen. Ikväll vet jag inte hur det blir. Festa som danskar kanske? ha ha ha. Idag ska jag i alla fall försöka trycka ner min första öl. Det sägs ju att ölen ska vara fantastisk här...


Ha en bra kväll.

/Mui


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0