Semlor

Det ar omojligt att hitta semlor i Tyskland har vi fatt hora av Mojsan. Inte hittar man det har heller. Jag och barnen bakade egna i tisdags. Jag tankte att det kunde ju vara kul for dem att fa prova pa, och dessutom var det ett bra tidsfordriv och en kul grej att gora nu nar barnen har lov. De jaste inte riktigt som de skulle men blev anda goda. Fick gora egen mandelmassa ocksa eftersom att det inte finns fardiggjord har. Problemet var bara hur jag skulle kunna fa ner mandeln i smulsma bitar nar familjen inte ager nagon mandelkvarn. Det slutade med att jag hackade den sa gott jag kunde och sedan korde den med lite gradde i deras magic bullet. Funkade gjorde det. Haley och Will at bullarna med bara gradde med choklad i. Min vardmamma at dock en akta semla och hon tyckte den var delicious, haha.

Igar kvall kom Amanda och Caroline hit sa jag bjod dem pa varsinn semla ocksa. Sen tittade vi pa American Idol och Amanda sov har over natten.


/Julia

Kommentarer
Postat av: Sara.

tack så himla mycket för kommentaren :) jätte fin blogg du har! Men åkte du ner själv? och pluggar du utöver din au pair tid? hehe har lite frågor :)

2010-02-19 @ 10:28:07
URL: http://gaddii.blogg.se/
Postat av: Sara.

okej snällt att du berättar, så om man söker som au pier måste man plugga? även om man söker som au pair på egen hand eller så? hehe tack :)

2010-02-19 @ 22:42:29
URL: http://gaddii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0