The weirdest of dreams

Jag har precis vaknat upp fran den mest konstiga drommen. Forst befann jag mig nagonstans med Linnea och Caroline, vi dansade och sa. Vi var utomhus, det var varmt, och det var kvall. Jag skulle hem. Ga, sjalv. Jag borjade ga mot stallet dar vi bodde, men vande snabbt for jag kande mig inte saker sjalv pa gatan. Borjade springa tillbaka. Motte min area-director och bad henne hjalpa mig bestalla en taxi. Vi gick runt, runt och kom aldrig till skott med att bestalla den dar taxin. Sen tappade jag bort henne men hittade Linnea och Caro igen. Vi hamnade sedan pa nagon middag hemma hos nagon, dar var alla mina bastaste vanner fran Sverige och aven nagra helt random folk. Jag satte mig ner och vi skulle borja ata, men mitt i allt sa ska jag fixa mina shorts, och helt plotsligt star jag dar naken och ska forsoka fa pa mig alla klader igen, vilket givetvis tar en hel evighet. Sedan befinner jag mig helt plotsligt pa en stor grasplatt, men samma manniskor som jag varit med hela kvallen. Jag vandrar ner mot nagra byggnader jag ser och tanker sedan nar jag kommer fram: "Ja, men har ar ju Krakow, jag minns det har jatteval, och dar ar den dar stenmuren vi satt pa...". Sedan gick jag tillbaka och ville lamna min vaska nagonstans. Fraga mig inte vart det har kommer ifran men jag la den i en kangurus mage. Magen sag inte ut som magen pa en kanguru brukar gora riktigt for den hade en dragkedja pa framsidan. Sa nar jag lagt in vaskan sa drog jag igen dragkedjan. Sedan tankte jag att "fasen det dar kanske inte var sa smart, jag vet ju inte om den dar kangurun kommer halla sig har i narheten". Jag slappte det dock och gick vidare med Linnea och Caro. Vi vandrade helt plotsligt runt i NYC och gick rakt pa en kille som pratade svenska. Vi pratade lite med honom och jag visade Linnea klart och tydligt i vilken riktning Chinatown lag och vilket hotell jag och min syrra Josefin hade bott pa nar vi var dar. Sedan insag vi helt plotsligt att vi inte riktigt mindes adressen till lagenheten dar vi bodde. Vi borjade fa lite panik. Har har jag en liten minneslucka men vi hamnade sedan i nagon byggnad, dar vissa rum var som hotellrum. Sedan borjade min jakt pa min vaska. Jag vet inte hur eller vart jag letade. Tror inte jag insag att den lag kvar i den dar kangurumagen riktigt. Jag letade i panik. Motte sedan Linnea och Caro och fragade dem om de sett min vaska, men det hade dem inte. Jag forklarade for Caro att jag precis fatt min lon och hade 200 dollar dar i, plus runt 60 sedan innan dess och dessutom bankkort och mobil. Da borjade Caro lipa och saga: " Ne assa sant kan man inte ta! Jag menar att en vaska forsvinner, visst kanske, men sant har kan man bara inte ta". Jag borjade ocksa grata och fick genom snyftningarna fram att: "Jag haller ju pa och sparar infor Californien". Sen var drommen slut och jag vaknade upp. Glad var jag att den drommen inte var sann.

For den som kanner sig manad, lek dromtydare och forklara den har drommen for mig. Vissa delar kan jag gissa vad de har med att gora, men vad sjutton gor jag i Krakow? Och varfor gommer jag min vaska i en kangurumage sa att ingen kan sno den?

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0