BOSTON

Lordagen har spenderats med Linnea i Boston. Vi tog bussen upp vid 9.15 i morse. Korde in pa South Station runt 11.30 (tyckte bussresan tog otroligt lang tid, nasta gang blir det nog allt till att ta bilen) och da gick vi till en av vara favvoaffarer Urban Outfitters. Jag kopte mig ett linne och Linnea hittade bade jeans och en skjortklanning. Sedan borjade magarna kurra sa vi gick in pa Quincy Market dar de har allt fran pizza till japanskt, grekiskt, mexikanskt och fisk. For mig blev det fisksoppa i en breadbowl. Forra gangen at jag ju den kanda clam chowdern men jag insag da inte att jag at musslor. Tyckte att den var otroligt god, men jag har svart for musslor alltsa. Det var battre att inget veta sa denna gangen blev det fisksoppan.

Efter lunch drog vi till hamnen och njot av utsikten i solskenet. Nagra segelbatar var ute och guppade pa havet och massor med folk hade tagit fram kameran. Sedan blev det till att ta tunnelbanan till parken Boston Commons. Vi vandrade igenom parken, som dagen till ara var full med varglada manniskor. Vi fortsatte in pa Newbury Street som ar Bostons svar pa Fifth Avenue i New York. En lite dyrare och finare shoppinggata med andra ord. Sedan letade vi oss vidare till shoppingcentret Copley. Det tog ett tag att hitta ratt och det blev nagra turer i rulltrappan innan vi fragade en man som sa att "jo vi skulle ta rulltrappan upp och sedan svanga av igenom hotellobbyn pa overvaningen och ut pa en sky bridge som skulle ta oss till kopcentret". Det blev ett besok pa Cheesecake Factory for att fa i oss lite kvallsmat och sedan strosade vi runt pa bokaffaren Barnes and Nobles innan det var dags att ta en taxi tillbaka till busstationen.

Efter en dag vandrande och letande var det skont att satta sig pa bussen. Vi tjotade lite, lyssnade sedan pa vara ipods och jag mindes massa roliga minnen. Utgangar och annat kuligt som vi hittat pa. Nu ar det nog anda dags for sangen.

 

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0