Dreglar av tanken pa...

Har idag jobbat, sprungit en runda, lagat spagetti och kottfarsas till kvallsmat. Var pa Starbucks med tjejorna en svang nu pa kvallen och vi borjade prata om svensk mat. Jag satt nastan och dreglade nar vi raknade upp sant som kommer vara riktigt gott att ata nar man kommer hem igen. Nagra saker jag saknar ar:

-Filmjolk
-Rostat brod med marmelad och ost
-Svenska vafflor och pannkakor
-Svensk mjolk
-Ordentligt brod gjort pa annat an luft
-Kanelbullar
-Spenatsoppa med agghalvor
-Falukorv
-POTATIS, ater nastan aldrig det har!
-Fisk, ater knappt aldrig det heller

Oh gud, nu borjar det vattnas i munnen igen. Jag saknar egentligen all mat som kommer fran Sverige just nu, haha. Visst kan man laga mycket av maten har med, men jag kan saga sa mycket som att smor, socker, mjol och mjolk inte ar detsamma som hemma sa pannkakorna blir inte som de ska och kladdkaka smakar absolut inte lika gott som hemma.

Nahe, nu ar det verkligen dags att sova. Imorgon ska det packas infor Washington och sedan kommer Linnea och Marina hit och sover over eftersom att vi aker tidigt pa fredag morgon.

Godnatt!

/Julia

Kommentarer
Postat av: sara

hoppas du får en fin dag. :)

2010-05-06 @ 07:37:14
URL: http://smuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0