Sankta Lucia

Jag och Mojsan kom precis hem från den lilla sketna byn Byarum, som om möjligt är ännu mindre än Skillingaryd. Där höll Fenix sitt Luciatåg och vi var och kollade in några av våra kära vänner. Måste säga att det var lite skillnad från igår då jag var och lyssnade på min lillasyster och hennes klass. Dagens luciatåg hade något bättre engelskt uttal än gårdagens tjugo lucior, två tärnor och femtioelva tomtars.  Igår fick vi höra:

We wiss ju a mewwy quissmass

och

Diss liddle lajd a majn, amm gonna leddit shajn

Supersöta. Jag ville bara gå fram och nypa dem alla i kinden för att de va så goa. I morgon blir det ett klassiskt luciatåg på skolan. Fint.

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0