Den onda käglan tog segern från oss

Igår kväll hade jag tänkt slappa. Jobbade ju ändå till 21.15 och Mojsan hade ju dragit iväg till Smålandsstenar och Amanda till Sävsjö. The other Amanda var lite barnvakt åt sina boys och Malin stackarn har skadat sitt knä. I stället slutade det med att jag åkte med boysen upp till Jönköping och bowlade. Vi delade upp oss i lag; Jurr och Co mot Fyllona. Så det var jag, Eric och John mot Jonte, Frans och Daniel. Om det inte vore för den onda käglan så hade vi vunnit överlägset. Flera strikes uteblev på grund av den där käglan som envisades med att stå kvar, som om den vore fastspikad i marken. Vi insåg att det måste vara Fyllona som mutat käglan till att inte falla. Ja, det är det enda rimliga förklaringen.

Efter bowlingen åkte vi mot Max. Tog en sväng genom stan för att se om "det var nåt liv". Vi körde förbi ett gäng tjejer, Jonte rullade ner rutan och vi bara väntade på att han skulle skrika "ÖÖÖÖÖÖ" men istället sa han "Hallå ja".  Gapflabb. Väl framme på Max beställde John lökringar. "Ja, jag vill ha lökringar deluxe". "Alltså Deluxe med lökringar eller vadå? Nä för vi har nämligen ingen hamburgare som heter Deluxe".  Vilken torris, det gick ju inte skämta med honom. Jag beställde dumleglass efter rekommendation av Eric.

Sedan åkte partybilen tillbaka hem. Allsång hela vägen. Vi slutade hemma hos Daniel där allsången fortsatte och karaoken tog vid. Vid klockan tre var jag hemma igen.

/Julia



Definitionen av mössklåda: "Det är när man har på sig en mössa och sen tar av sig den för då expanderar håret och då kommer klådan".  /Jonte

Kommentarer
Postat av: Thulin

Usch! Jag har haft mardrömmar om den onda käglan!

2008-11-23 @ 12:43:09
Postat av: Anonym

Vilken härlig kväll, önskar att man hade joinat nåt sånt, ja du läste ju om min kväll haha. Miss ya sweetie. See you tomorrow! usch engelska essay writing :( puss

2008-11-23 @ 15:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0