Min lillasyster är bäst

Har läst godnattsaga för Ida precis. Eller vad säger jag, hon läste för mig. Jag låg bara jämte och lyssnade när hon ljudade fram orden i Sigge Sprätts nya vän. Hon är jätteduktig på att både läsa och skriva. I förra veckan kom hon hem med en loppa som hon gjort på fritids, och hon hade skrivit allt själv. Skrattade lite tyst för mig själv när jag smygtittade i den och såg vad hon fantiserat fram.

Jag varnar alla känsliga öron.

JÖ EN FUL GRIMAS
GÅ OK KLAPA EN MÖDASNIGEL
GÅ UT I ÖSRÄNET
JÖ EN LÄSKI TÄKNIN
GÅ SOM ÄT SPÖKÄ
SPRING IN I ETT TRED
DRA AV DINA BYXÄ
GÅ UT OCH KISA NE DEJ

När jag frågade henne varför hon tyckte att man skulle gå ut och kissa ner sig så sa hon: "Men det är ju Halloween, och då ska det ju vara läskigt". Jag har väl snarare upplevt det som äckligt och inte läskigt, men alla har vi olika uppfattningar om saker och ting.

Jag älskar henne i alla fall. Hon är en riktig goding.



/Julia


Kommentarer
Postat av: syrraaan

hahahahah!XD hon äe bääst!<3

2008-11-06 @ 20:40:12
URL: http://danceeloveer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0