Det är jag i ett nötskal

Bestämde mig för att det skulle bli en pluggfri helg i helg. Trots att böckerna har stirrat på mig från skrivbordet och vill att jag ska ta tag i de så har jag faktiskt inte gjort något skolarbete mer än att läsa 10 sidor i vittula-boken. Söndagar brukar vanligtvis vara en pluggdag men eftersom jag brukar hålla mina löften så ska även denna söndag vara pluggfri.
    Fick nåt ryck nyss och ställde mig i köket för att baka banana chocolate chip muffins. Förr i tiden var jag ganska skicklig i köket men på senaste tiden har jag misslyckats ganska så rejält. Och idag var inget undantag. Har i och för sig inte stoppat muffinsen i ugnen än...... eftersom jag, mitt pucko, var nära att bränna ner hela köket. Eftersom jag är så ouppmärksam ibland så lade jag inte märke till den märkliga lukten från ..?. (Eller jo, men jag orkade inte bry mig om det.) Hur som helst, när jag ska slänga i muffinsen så börjar allt klarna till. En kökshandduk låg nämligen i ugnen. Kan inte varit jag som råkade tappa den där inne när jag skulle ta ut plåtarna. Ne, det kan inte ha varit jag. Glömde fota men halva handduken var sådär lite halvt smällt. Stackars handduk. Nu får vi hoppas att det bli några muffins! 

moojsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0