Ett inlägg

Ja, som sagt så inspirerar våran bloggdesign inte mig till att skriva, men jag ska försöka mig på ettt inlägg i alla fall.

Igår kväll kom Adde hit och vi lagade mat. Sedan åkte vi ner till Hemköp för andra gången för att köpa till lite räkor. Vi tyckte inte att det var tillräckligt med 500 gram (det är ju inget kvar när man skalat dem!). Våran plan var nämligen att äta räkor och dricka vitt vin till. Väl nere på Hemköp mötte vi A och J, och eftersom vi hade en hel flaska vin så bjöd vi med dem hem. Vi åkte till Statoil och hyrde Bee Movie och sedan var det bara att åka hem och skala räkor. När vi satt igång filmen och fick följa med bina in i bikupan och se deras gula bergochdalbane-liknande vägsystem så sa J helt allvarligt:
"Det är väl onödigt med en loop på en motoroväg!"
Vi andra vek oss dubbla av skratt.
"Ja, men det skulle dom ju aldrig ha här nere"
Det var helt klart dagens citat.

När de sedan gått hem och det var läggdags tyckte jag att sängen var för liten och att Adde tog för mycket plats.
"Vad du brer ut dig!"
"Aa, som en klick smör"
Kul var det när tröttheten tog överhanden.


/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0