Mys, gitarr, Kossan Doris...

Nu är jag rejält sugen på en gitarr. Ska nog se till att fixa en i helgen. Måste lära mig, måste. Vi hade en jättemysig lång håltimma idag. Var och köpte godis på VIP och sedan satt jag M, C och B i källaren och softade. B hade lovat att lära C spela gitarr men sedan tog han över helt och satt och spelade våra önskelåtar. Några hemsnickrade blev det med, riktigt bra. Vi ville höra en igen och jag funderade då över det där ordet som betyder typ "igen" som jag kom ihåg att de brukade säga på det där barnprogrammet med kossan. Men kossan, vad hette kossan? Efter att ha lagt fram förslag som "Kossan Rosa" och så vidare kom vi på att det var "Doris" hon hette. Men vad hette grävlingen? "Börje!" utbrast C. Jag vek mig av skratt. "Börje! Neeej, inte Böööööööörje!". Efter lite mer funderande kom vi på att det var Gösta han hette. Doris och Gösta ni vet. Men ordet kunde jag inte komma på. På bussen hem  däremot, när jag satt och snackade med A om något helt annat så bara kom det till mig: Da Capo. Det var så Gösta brukade säga när Doris hade uppträtt på den där röda sammetsscenen (i mina minnen var det en röd sammetsscen i alla fall).





Jurris:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0