I'm in the US and I'm just fine

Okej, min forsta uppdatering fran landet pa andra sidan Atlanten.

Mandag: Flyger fran Landvetter dar jag moter upp Nina, Camilla och Sofia, mellanlandar i Munchen och dar far bara tva av oss boardingpass for hon sa att gaten stangdes. Jag och Nina fick ga till gaten och dar fick vi vara, men da kunde vi inte fa platser bredvid varandra. Kul att sitta sjalv i 9 timmar. Som tur var traffade jag en tjej som flog fran Stockholm och vi fick en snall man att byta plats med henne sa att hon kunde sitta bredvid mig. Hon ska bo pa Manhattan nu. Vi hade kul hela resan och sedan pa aupair-school. Klockan 22 kom vi fram till Sheraton Meadowlands Hotel i New Jersey. Skittrott (klockan var 4 pa morgonen hemma) klampade jag in i mitt rum innehallande en sovande tysk och en dansk. Kandes lite konstigt att vakna upp nasta morgon och saga hej till tva kompletta framlingar som man sovit med. Haha.

Tisdag: Wake-up call klockan 06.00, men jag vaknade redan innan dess konstigt nog. Skola hela dagen, om allt mojligt rorande barn och att arbeta som aupair. Klockan 17 var letionerna slut och bara kvarten senare traffades vi for en guidad tur i New York. Vi akte till Rockafeller Center, Times Square, Ground Zero och sa akte vi forbi Central Park. Allt var bara sa overwhelming. Ljus, reklam, folk overallt. Och gissa var vi at nanstans? McDonalds. Faktiskt varldens storsta tydligen. Somnade riktigt snabbt den kvallen.

Onsdag: Skola hela dagen. Pratade med Sverige i telefon. La mig tidigt och sov som en stock.

Torsdag: Traffa-familjen-dag. Skola fram till 11, sedan lunch. Klockan 1 (eller helst fore 1) skulle Krissie (min vardmamma) hamta mig. Alla au-pairer satt i en konferenssal pa andra vaningen och en av ledarna befann sig inne i lobbyn med en walkie-talkie. Innan klockan slog 1 (alla au-pairer skulle bli upphamtade mellan 13-17, forutom de som skulle flyga) ropade de ut: "Julia Clausen, your host family is waiting for you in the lobby" och alla appladerade. Jag gick ner och dar stod Krissie. Vi akte hem till West Hartford dar barnen och Charlie befann sig (och deras tva hundar). Barnen var jaaaatteblyga forst och sprang och gomde sig. Jag lat dem va och vantade ut dem. Till slut mjuknade Will, och sist Haley. Jag gav dem deras presenter. Nu har jag last "Good Night, Alfie Atkins" tre ganger och jag har bara varit har i en och en halv dag.

Fredag: Idag pa morgonen fick jag ova pa att kora deras superdupermegastora bil till affaren. Charlie kopte en webcam till mig (sa nu kan jag se er pa skype) och sedan handlade vi mat. Efter lunch korde jag till deras klubb som de ar medlemmar i och vi badade i poolen. Nu i eftermiddags pratade jag med mamma och pappa pa skype, och sedan at jag med familjen och lekte lite med barnen. Nu ska jag snart traffa Emma och danskan Sara som bada bor i Burlington, ca 20 minuter fran mig.

/Julia

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, härligt att få höra lite! Gud va coolt, jag vill också ge mig av snart. Tack för boken!! Jag gav en sån till Simon när han fyllde år faktiskt;P Har läst lite nu på morgonen, så jäkla kul den är... Haha!



Kramar!

2009-08-15 @ 10:43:25
Postat av: Sylvia

Låter som du har det riktigt bra där borta! :) Håll oss uppdaterade;)

2009-08-16 @ 21:27:51
URL: http://redribbons.blogg.se/
Postat av: SAM NHIO

låter awesome!!! :D

2009-08-18 @ 14:14:07
URL: http://mintsmak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0