Kärringstopp + lärarmiddag

Var med om en nära-döden-upplevelse igår. Okej, inte riktigt men nästan. Eftersom jag är sååå rädd för bilar (ute i trafiken) så undviker jag helst att köra bil. Jag litar inte riktigt på mina kunskaper när det handlar om att hantera en bil. Men igår fick jag köra till Jönköping. Det gick "bra" tills vi skulle köra ut från tågstationen efter att ha plockat upp Sylvia, Ingrid och Paula. Trafiken var förjävlig (det var bl a bal). Motorn på en gammal bil hade dött mitt i allt, vilket förvärrade trafikköerna. Så en annan bil skulle hjälpa den att starta. Allt detta hände på en backe, vilket betydde att jag var tvungen att ligga i dragläge (som inte gick så jävla bra). Åh vad jag svor åt den bilen som dog inom mig. Sen påvägen hem skulle vi in i ett villaområde och lämna av Sylvia och Ingrid. Helt plötsligt blev vi stoppade av en polisbil. Jag körde väl så illa att han trodde att  jag var påverkad.. hehe..

Igår var det dags för lärarmiddagen som ägde rum i Bankeryd. Det var hur mysigt som helst och alla var på topphumör (i alla fall tills städningen). Det var allt från tal till tipsrunda. Skitgod mat (cred till madde & co) och skön musik.

    

(bilderna har jag snott från kalle. hoppas han inte stämmer mig)

Under kvällen:
Vid middagsbordet tog jag upp en physalis och stoppade in den i munnen samtidigt som jag sa
-jag har syflis i munnen..
Ingemar min mattelärare tittade förskräckt på mig.

Men Julia kammade ändå hem priset för det roligaste under kvällen. Hon stod framför hela klassen och skulle gå igenom alla rätta svar på tipsrundan. Hon läste upp en fråga och sedan skulle hon läsa alla alternativ.
- 1. Ingemar Strängberg  X. Fitta...
HAHA! På andra alternativet skulle hon säga: Britta Färdig Bergström. Men Det hände nåt och hon bytte ut B:et mot F:et...detta gjorde min kväll.

/Mui


Kommentarer
Postat av: Julia

Fa-an. Det värsta jag någonsin gjort. Inför typ 60 pers. Kan det bli värre. TABBE!

2009-05-27 @ 10:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0