Kalkon och hockey med mera...

Onsdag eftermiddag satte jag mig i bilen med min vardfamilj for att aka upp till min vardmammas foraldrar som bor utanfor Boston. Dar skulle vi spendera Thanksgiving, som formodligen ar en av de storsta hogtiden har i USA. De tackar Gud for att han hjalpte pilgrimerna som anlande att overleva den harda vintern. Det ar lite av en skordefest.

I alla fall, nar vi kom fram till deras hus sa blev det lite lasange och sedan akte vi och kopte hemgjord glass pa ett danskt glasscafe som hette Farfars. Darefter hjalpte barnen sin mormor att forbereda pumpapajen som skulle serveras nasta dag. Jag hade ett eget rum med en stor mysig sang, och till och med tv pa rummet sa senare pa kvallen lag jag och tittade pa Bride Wars och njot.

Torsdag (Thanksgiving): Dagen bestod mestadels av forberedelser infor den stora maltiden, haha. Jag fick traffa min vardmammas bror, hans fru och barn. Framat eftermiddagen var det dags. Kalkonen var fardig och alla hade sparat sig for att kunna ata mycket. Det som serverades var kalkon (givetvis!), stuffing, potatismos, sas, brod, gronsaker och tranbarsgele. Till efterratt var det pumpapaj, appelpaj, kakor och nagon slags cheesecake. Jag fick hora att kalkonen ska innehalla ett amne som gor en trott. Om det var det eller om det var faktumet att jag smallt i mig en del godheter som gjorde att jag var redo att dacka i min sang redan 6 pm vet jag inte. En lugn och mysig dag var det i alla fall.

Fredag: Pa formiddagen satte vi oss i bilen upp mot Boston for att se pa lite NHL-hockey. Det var Boston Bruins mot New Jersey Devils. Det var kul! Tyvarr forlorade Boston Bruins...Efter matchen bar det av mot Boston Harbour Hotel som ligger precis vid havet (barnens morfar ager hotell over hela USA, inte detta dock, han ar in charge men ager inte fastigheten tror jag). Dar var det lite teaparty i alla fall. For oss "vuxna" serverades det forst champange, och sedan fick man valja ett te som man ville ha. Till det serverades sma sota scones och andra sma bakelser. Barnen fick cupcakes att dekorera sjalva.
Nar vi kom tillbaka "hem" pa kvallen at vi resterna fran kalkon-middagen. Allt pa en macka sa det blev en sa kallad "hot turkey sandwich". Det var riktigt gott faktiskt! Nar barnen somnat sag vi andra pa Four Christmases innan jag annu en kvall somnade gott i ett av de alla mysiga rummen pa overvaningen. Deras hus var sa mysigt (och stort!).

Lordag: Innan det var dags for hemfard blev det annu en tur in till Boston. Miin vardmammas syster ska gifta sig i sommar sa hon skulle prova sin klanning. Jag fick folja med in i butiken och se. Det var kul! Hon var sa fin! For er som ar intresserade sa kommer klanningen fran Vera Wang (vilket jag inte har nagon koll pa, men i alla fall). Efter det sa var det dags for hemfard.

Lite bilder bjuder jag pa:

Hundarnas position i bilen

Rummet jag fick sova i

Det kravs koncentration nar man bakar pumpapaj



Far och son pa hockey



Boston Bruins vs. New Jersey Devils



Utsikten fran hotellet



Haley med sin cupcake



Blasigt varre



Inte langt till havet fran huset



Mini Potter:P


Nu ar det dags att sova for min del. Natti natti!
/Julia

Kommentarer
Postat av: syrran

awww vilka härliga bilder! :)

2009-11-30 @ 20:18:14
URL: http://josefinclausen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej



Vad roligt det var att prata med er igår.. Hjälp vad jag saknar dem. :)



Ska Caoline gifta sig :O

wow.. hälsa grattis!



Ha det så bra..



kramar Anna

2009-12-01 @ 14:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0