:)

Jag kom precis hem fran ett biobesok. Jag, Emma och varan nya svenska van Linnea var och sag pa Law Abiding Citizen. Det var riktigt biovader idag, har regnat hela dagen lang.

Igar forsokte jag mig forresten pa att steka svenska pannkakor till barnen. Det gick val...sadar. Jag skyller faktiskt delvis pa att den amerikanska mjolken och smoret inte ar detsamma som det svenska. Sedan kan jag val ocksa erkanna att jag aldrig varit nagot pannkaksproffs. Men i alla fall, till slut fick jag till nagra som var nagorlunda runda. Tyvarr hade vi ju ingen jordgubbs eller-hallonsylt men det smakade ganska fint med farska hallon och smor pa.

Sedan kom Emma hit och vi borjade lite pa laxan vi fick pa helgkursen. Kom inte sa langt dock utan gav oss av till Starbucks i Avon dar vi fick tva nya svenska vanner. Sam och Linnea. Sam var jattetrevlig, kom hit forra veckan sa han ar ny. Linnea daremot har varit har nastan lika lange som jag, men hon visste inte att vi fanns och vi visste inte att hon fanns. Hon ar ocksa superschysst sa det var jattekul att traffa dem. Sedan finns det tydligen tva-tre svenskar till som vi annu inte traffat. Imorgon blir det till att traffa Petra!

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0