Mojsan är virrig

Häromdagen ringde jag till Skillingaryds vårdcentral. Kom till en 'telefonsvarare' som bad mig knappa in mitt personnummer och telefonnummer. 10 minuter senare ringde en sjuksköterska mig:

- Hej det här är ____ från Skillingaryds vårdcentral.
- Hej, jag skulle vilja beställa en tid för vaccination.
- Jaha...då ska vi se. Ditt personnummer är 900626 - 3365?
- Nej, 3366 är det..Knappade jag in en 5a??
-..........Kan jag få ditt personnummer igen?
- Javisst, 900626 - 3369... Eh oj, de fyra sista ska vara 3369...sa jag 3366 innan?


I fredags gick jag till vårdcentralen för att få min sista spruta.

Sjuksköterskan:
När fick du den första sprutan?
Jag: eh.. eh... 7e...September? Nej, Oktober. Det var i alla fall 4 veckor sen jag tog den. Det skulle vara minst 28 dagars mellanrum mellan sprutorna.
Sjuksköterskan: Aha...men då var det inte 7e Oktober, för idag är det den 9e Oktober. Jag ska kolla upp det.

5 minuter senare...
Sjuksköterskan: Det var den 7e september...
Jag: haha oj då....jag är lite virrig nuförtiden.. he he.


Annars mår jag bra. Jag var ute med Ivana, Pettro (Petrus), Lisa och Martin i fredags. Vi bestämde oss (eller rättare sagt Ivana) för att gå ut i Värnamo (Harrys). Hade det sketskoj (på Ivanas bekostnad).. men Harrys, däremot, var ingen höjdare. Så nu vet ni det. Åk inte dit.
/Mui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0