Midsommar i NY

Ja, jag vet att det ar pa tok for langesen jag skrev nagot har nu. Men har kommer det. Vi har hunnit med en del sedan sist. En kvall drog Caro med mig in till Hartford for att se om vi kunde fa biljetter till Justin Biebers konsert, dar Usher aven skulle upptrada. Det gick inte sa bra men vi horde i alla fall Ushers stamma sjunga "Oh myyy gosh" och det gjorde varan kvall. Sedan akte vi till Friendly's och smallde i oss en riktigt god glass.

Midsommarhelgen spenderades i New York. Marina, Linnea och Caro akte runt lunchtid, jag tog sedan bussen vid 4 da jag inte kunde komma ifran tidigare den dagen. Pa grund av rusningstrafiken som uppstar runt den tiden en fredagseftermiddag sa var vi i New York en timme senare an beraknat och jag missade hela stahejet i Battery Park. Det var jag lite besviken over. De andra tjejerna fick sin fair share av midsommarfirande da de bade fick svensk midsommarmat och dansa runt midsommarstangen nere vid vattnet. De tog med sig en midsommarkrans som jag fick ha pa mig under kvallen sa jag kunde kanna mig lite midsomrig i alla fall:)

Nar jag kommit av bussen akte jag till varat vandrarhem i Chinatown dar jag motte upp med de andra. Vi gjorde oss iordning och tog sedan taxi till klubben Amnesia dar det anordnades svensk midsommarfest. Mange Schmidt var dar och upptradde och de salde Kopparbergs paroncider. De spelade svensk musik ocksa sasom 'Boten Anna' och lite Gyllene Tider och annat smatt och gott. Det var riktigt roligt.

Lordagen spenderades i Central Park. Vi kopte med oss mat och  slog oss ner dar i graset. Det enda vi saknade var en filt att ligga pa for det blev ganska svettigt att ligga pa plastpasarna vi hade. Temperaturen var namligen narmare 30 grader. Pa eftermiddagen var det dags for Linnea att bege sig hemat for hon jobbade pa sondagen. Vi foljde henne till subway-stationen och hamnade sedan pa Burger King for en riktigt fancy dinner, NOT! Darefter gick vi till vandrarhemmet och fixade oss iordning for annu en kvall pa stan. Denna kvallen slutade med att vi joinade nagra andra svenskar pa deras hotellrum forst och sedan gick till en klubb som heter Nikki Beach.

Sondagen spenderades aven den i Central Park i olidlig hetta. Vi borjade dagen med Ben n Jerrys glass som de delade ut precis utanfor Apple-butiken. Dar togs aven helgens finaste bild:) Sedan blev det pizza som fick folja med oss till parken. Vid femtiden tog vi taget tillbaka mot New Haven. Men vad hander efter bara 10 minuter pa taget? Jo taget stannar. "Sorry but we are having some trouble with the power", awesome! Det slutar med att vi sitter pa taget i 2 timmar utan air-conditioning i 30-gradig hetta. Svetten rann. Vid klockan halv atta hade alla forslyttats fran det ofungerande taget till ett nytt och vi kunde borja aka igen. Nar vi val ar framme i New Haven, tar vi Caros bil och borjar aka mot Hartford. Och vad hander? Jo vi hamnar i bilko i en halvtimma pa grund av en bilolycka framfor oss. Jag trillar in genom dorren klockan 11, tre timmar senare an beraknat, och stackars Caro kom inte hem forran klockan var efter 12.






/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0