Som vanligt

Jag har varit hemma i 2 dagar, och allt känns precis som vanligt. Det är ju tur att jag åker tillbaka till Kiel snart, skulle ju dö av tristess annars. Jag och Ivana bestämde oss efter väldigt många om och men för att åka upp till Jönköping. Tog bussen vid 21 och det märktes att vi bor på landet. På bussen var det ett stort gäng killar (bönder) med rutiga skjortor och byxorna ända ner till knäna. De satt och sjöng gud vet vad under heeeela bussresan upp till Jönköping. Så bonnigt alltså.

Vi satte oss på piren och delade på en flaska vin och hade det trevligt. Det är sjukt vad fint Jönköping är. Haha, hade glömt bort det. Jönköping är så mycket finare än Kiel... Jaja. När vi hade klunkat hela vinflaskan traskade vi ner till huset för att skaka lite fläsk. En lite sisådär klubb, centrum ligger fortfarande närmast hjärtat. haha. Men vilken galen kväll det var igår!!! Vi hade så kul.

Det är sjukt vad dyrt det är att gå ut här. Jag förstår om folk inte vill bjuda andra på drinkar. Jag menar, de kostar ju skjortan. I Tyskland kan man köpa fina (!) drinkar för 4 euro. 4 euro!!! Här kostar de 98 spänn. Och de är inte ens goda.

/Mui

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0