Mojsan skriker när hon blir rädd

Jag kom att tänka på Mojsan. Ni vet den där lilla filuren som har så mycket hyss för sig? I alla fall så kan hon ibland vara väldigt lättskrämd. Här har ni tre exempel som bevisar detta:

1. Toalett-incidenten
Jag och Mojsan skulle gå på toa och togsällskap dit samtidigt som vi snackade om gud-vet-vad. Hon gick först och jag efter. Helt plötsligt skrek hon rakt ut (med ett skrik som skulle kunna vara taget direkt ur en skräckfilm) och hoppade till. Då visade det sig att  inne på toaletten stod en kille och tvättade händerna, med lyset släckt. Jag såg att en svart sko stack ut genom dörrspringan och började asgarva åt Mojsans reaktion. Vi gick dubbelvikta därifrån och återvände inte förrän senare.

2. Tåg-incidenten
Det var fredag och tåget var fullpackat. Jag satte mig jämte en okänd person och Mojsan skulle sätta sig jämte en annan okänd person på sätet framför mig. Helt plötsligt skrek hon till och hoppade åt sidan. Sedan skyndade hon sig att säga: "Oj förlåt!" och så vände hon sig mot mig och sa: "Shit jag trodde det var en hund". Det var en väska som låg fint placerad på sätet där hon tänkte sänka ner sin lilla rumpa.

3. Under kvällspromenaden
En kväll var vi ute och gick den gamla vanliga rundan och vi fastnade i den gamla vanliga korsningen där vi skulle skiljas åt. Där stod vi och snackade ett bra tag. Sedan såg jag en man närma sig bakom Mojsan, en man jag känner. Jag hejade och vi fortsatte prata. När han var precis jämsides med Mojsan tittade hon åt sidan, fick syn på honom och hoppade till och utbrast något i stil med: "Ouuuuch". Han flinade och sa något om att hon inte behöver vara rädd. Vi skrattade i några minuter efter det.


/Julia


Kommentarer
Postat av: mui

see, i defintley need a man. note: a MAN!

2008-12-01 @ 22:28:09
Postat av: ´M

tåg incidenten var riktigt rolig :D

2008-12-02 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0