The weirdest of dreams

Jag har precis vaknat upp fran den mest konstiga drommen. Forst befann jag mig nagonstans med Linnea och Caroline, vi dansade och sa. Vi var utomhus, det var varmt, och det var kvall. Jag skulle hem. Ga, sjalv. Jag borjade ga mot stallet dar vi bodde, men vande snabbt for jag kande mig inte saker sjalv pa gatan. Borjade springa tillbaka. Motte min area-director och bad henne hjalpa mig bestalla en taxi. Vi gick runt, runt och kom aldrig till skott med att bestalla den dar taxin. Sen tappade jag bort henne men hittade Linnea och Caro igen. Vi hamnade sedan pa nagon middag hemma hos nagon, dar var alla mina bastaste vanner fran Sverige och aven nagra helt random folk. Jag satte mig ner och vi skulle borja ata, men mitt i allt sa ska jag fixa mina shorts, och helt plotsligt star jag dar naken och ska forsoka fa pa mig alla klader igen, vilket givetvis tar en hel evighet. Sedan befinner jag mig helt plotsligt pa en stor grasplatt, men samma manniskor som jag varit med hela kvallen. Jag vandrar ner mot nagra byggnader jag ser och tanker sedan nar jag kommer fram: "Ja, men har ar ju Krakow, jag minns det har jatteval, och dar ar den dar stenmuren vi satt pa...". Sedan gick jag tillbaka och ville lamna min vaska nagonstans. Fraga mig inte vart det har kommer ifran men jag la den i en kangurus mage. Magen sag inte ut som magen pa en kanguru brukar gora riktigt for den hade en dragkedja pa framsidan. Sa nar jag lagt in vaskan sa drog jag igen dragkedjan. Sedan tankte jag att "fasen det dar kanske inte var sa smart, jag vet ju inte om den dar kangurun kommer halla sig har i narheten". Jag slappte det dock och gick vidare med Linnea och Caro. Vi vandrade helt plotsligt runt i NYC och gick rakt pa en kille som pratade svenska. Vi pratade lite med honom och jag visade Linnea klart och tydligt i vilken riktning Chinatown lag och vilket hotell jag och min syrra Josefin hade bott pa nar vi var dar. Sedan insag vi helt plotsligt att vi inte riktigt mindes adressen till lagenheten dar vi bodde. Vi borjade fa lite panik. Har har jag en liten minneslucka men vi hamnade sedan i nagon byggnad, dar vissa rum var som hotellrum. Sedan borjade min jakt pa min vaska. Jag vet inte hur eller vart jag letade. Tror inte jag insag att den lag kvar i den dar kangurumagen riktigt. Jag letade i panik. Motte sedan Linnea och Caro och fragade dem om de sett min vaska, men det hade dem inte. Jag forklarade for Caro att jag precis fatt min lon och hade 200 dollar dar i, plus runt 60 sedan innan dess och dessutom bankkort och mobil. Da borjade Caro lipa och saga: " Ne assa sant kan man inte ta! Jag menar att en vaska forsvinner, visst kanske, men sant har kan man bara inte ta". Jag borjade ocksa grata och fick genom snyftningarna fram att: "Jag haller ju pa och sparar infor Californien". Sen var drommen slut och jag vaknade upp. Glad var jag att den drommen inte var sann.

For den som kanner sig manad, lek dromtydare och forklara den har drommen for mig. Vissa delar kan jag gissa vad de har med att gora, men vad sjutton gor jag i Krakow? Och varfor gommer jag min vaska i en kangurumage sa att ingen kan sno den?

Wedding in Boston

Helgen spenderades da i Boston. Det var brollop som gallde. Som sagt sa gifte sig min vardmammas syster. Brollopet var jattefint och barnen var sa otroligt sota. Tyvarr fick jag ingen jattebra bild pa Haley i hennes klanning. Tiden da jag inte jobbade spenderade jag med att vandra runt i Boston. Jag tog mig en svang till Boston Commons, Bostons svar pa Central Park. Dar at jag lunch pa en bank och satt sedan och laste i solen. Mysigt. Sen vandrade jag igenom Chinatown, gick till hamnen och roade mig sedan med att titta pa folk som dansade pa gatorna. Det var en mysig helg. Jag gick in i en affar som salde lite smaprylar och dar hittade jag ett magnetisk poesi-kit. Det var lite komiskt for de hade bara det pa franska, spanska och sist men inte minst SVENSKA!

Hotellet vi bodde pa hela helgen bjod pa den har underbara utsikten. Superfint!

Nu ska jag snart mota upp med Heloisa!
Vi hores.

Happy 4th Birthday!

Idag har vi haft uppemot 50 pers over for att fira Wills fyraarsdag. Det var full rulle kan man saga. De hade vattenrutschkanor och grejer utomhus men sen borjade det ju regna sa ata fick vi gora inomhus. Det var ganska fullsmockat i huset, men det var kul. Will var sa uppspelt. Istallet for fiskedamm sa hade de pinata. Valen, som ni ser pa sista bilden, var fylld med godis och sedan fick de sla pa den tills den gick sonder och plocka upp allt godis och lagga i sina sma pasar. Det var en lang men kul kvall.

Imorgon eftermiddag aker vi till Boston och stannar till sondag. Min vardmammas syster ska gifta sig sa Haley ska vara tarna och Will ska vara ringbarare. Det ar sa roligt for han tror att det heter 'ringbear" och att han ska ha en bjornkostym pa sig! HAHAHA. Krissie var tvungen att visa honom sin tuxedo och forklara vad det var han skulle gora.

OTUR

Vi, eller mestadels jag, har haft sjukt mycket otur de senaste dagarna.

1. Jag tappade mina nya brillor
2. Jag tappade mammas mobil (tappade ju min mobil precis innan jag akte hit) i en vattenpol. Och inte nog med att jag sag den sjunka i slow motion, sa var jag tvungen att fiska upp mobilen med mina fingrar. Kan saga att vattnet inte var sadar superfrascht, och att mina fingrar stank efterat. Nu ar den pa lagning och ar icke kontaktbar, for 1030947475753e gangen.
3. Vi akte till Binh Quoi (ett turiststalle) for att kaka deras beromda buffe. Vi akte dit pa en mandag. Inte en javla kotte var dar. De salde inte ens glass. Men det gjorde inget for vi akte till en annan restaurang. Det var sa gott och billigt att vi bestallde sa mycket att vi var tvungna att ta med maten hem i en doggy bag.
4. Vi gick pa ca nhac igar. 2a gangen eftersom forsta sog rent ut sagt. Men igar var det bra artister. Jattebra faktiskt. Men sjalvklart hade vi oturen pa var sida. De sporegnade. Gud pissade regn rent ut sagt. Ni kanske tanker "asch, lite regn vad gor det". Men...det gar inte att forklara hur forjavligt det ar nar det regnar. Det vr nastan omojligt att fa tag pa en taxi igar. Och konserten igar var en utomhuskonsert. Ja, ni kan ju rakna ut sjalva hur det slutade. Eftersom det var svart att fa tag pa en taxi, sa kom vi lite sent, vilket resulterade i att vi fick sitta ute i regnet langst bak (de som satt i mitten hade tak over sig). haha, och har kommer det roliga. Folk borjade slass om platserna langst fram. Det later sjukt, jag vet.

Nej maste ga. Imorgon aker vi till Nha Trang for att bada. Och jag har meine Tage. Great.

Tschuss

Midsommar i NY

Ja, jag vet att det ar pa tok for langesen jag skrev nagot har nu. Men har kommer det. Vi har hunnit med en del sedan sist. En kvall drog Caro med mig in till Hartford for att se om vi kunde fa biljetter till Justin Biebers konsert, dar Usher aven skulle upptrada. Det gick inte sa bra men vi horde i alla fall Ushers stamma sjunga "Oh myyy gosh" och det gjorde varan kvall. Sedan akte vi till Friendly's och smallde i oss en riktigt god glass.

Midsommarhelgen spenderades i New York. Marina, Linnea och Caro akte runt lunchtid, jag tog sedan bussen vid 4 da jag inte kunde komma ifran tidigare den dagen. Pa grund av rusningstrafiken som uppstar runt den tiden en fredagseftermiddag sa var vi i New York en timme senare an beraknat och jag missade hela stahejet i Battery Park. Det var jag lite besviken over. De andra tjejerna fick sin fair share av midsommarfirande da de bade fick svensk midsommarmat och dansa runt midsommarstangen nere vid vattnet. De tog med sig en midsommarkrans som jag fick ha pa mig under kvallen sa jag kunde kanna mig lite midsomrig i alla fall:)

Nar jag kommit av bussen akte jag till varat vandrarhem i Chinatown dar jag motte upp med de andra. Vi gjorde oss iordning och tog sedan taxi till klubben Amnesia dar det anordnades svensk midsommarfest. Mange Schmidt var dar och upptradde och de salde Kopparbergs paroncider. De spelade svensk musik ocksa sasom 'Boten Anna' och lite Gyllene Tider och annat smatt och gott. Det var riktigt roligt.

Lordagen spenderades i Central Park. Vi kopte med oss mat och  slog oss ner dar i graset. Det enda vi saknade var en filt att ligga pa for det blev ganska svettigt att ligga pa plastpasarna vi hade. Temperaturen var namligen narmare 30 grader. Pa eftermiddagen var det dags for Linnea att bege sig hemat for hon jobbade pa sondagen. Vi foljde henne till subway-stationen och hamnade sedan pa Burger King for en riktigt fancy dinner, NOT! Darefter gick vi till vandrarhemmet och fixade oss iordning for annu en kvall pa stan. Denna kvallen slutade med att vi joinade nagra andra svenskar pa deras hotellrum forst och sedan gick till en klubb som heter Nikki Beach.

Sondagen spenderades aven den i Central Park i olidlig hetta. Vi borjade dagen med Ben n Jerrys glass som de delade ut precis utanfor Apple-butiken. Dar togs aven helgens finaste bild:) Sedan blev det pizza som fick folja med oss till parken. Vid femtiden tog vi taget tillbaka mot New Haven. Men vad hander efter bara 10 minuter pa taget? Jo taget stannar. "Sorry but we are having some trouble with the power", awesome! Det slutar med att vi sitter pa taget i 2 timmar utan air-conditioning i 30-gradig hetta. Svetten rann. Vid klockan halv atta hade alla forslyttats fran det ofungerande taget till ett nytt och vi kunde borja aka igen. Nar vi val ar framme i New Haven, tar vi Caros bil och borjar aka mot Hartford. Och vad hander? Jo vi hamnar i bilko i en halvtimma pa grund av en bilolycka framfor oss. Jag trillar in genom dorren klockan 11, tre timmar senare an beraknat, och stackars Caro kom inte hem forran klockan var efter 12.