Mina R

Idag har jag och Robin listat ut hur jag ska vänja mig av med mina småländska R och använda de finare rrrullande R:en. Vi ska fixa ett sånt där elektriskt hundhalsband som kommer ge mig en stöt varje gång jag rullar fel. Till slut måste jag ju övergå till det normala uttalet av bokstaven eftersom att stötarna annars kommer att kill me slowly. Även Edvin ska få gå under samma behandling eftersom att han lider av samma syndrom som jag, även om han är ett lite lindrigare fall.

Men jag måste säga att jag ser fram emot resultatet. Jag blir ju mobbad dagligen just nu, och det är väldigt ansträngande för psyket. Varje gång jag säger: räkmacka, tråkigt, rulltrappa eller rödrutig regnrock, så finns det någon som flinar lite och efterhärmar R:en med extra betoning: Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrräkmacka. Jag tror ni förstår ungefär hur jag har det. Men om några veckor så ska ni se att jag har finare R än de som talar rikssvenska. Det ni!


/Julia



Kommentarer
Postat av: Carolina

Hahaha, LOL, du är söt gumman trots dina R!

2008-11-15 @ 13:54:14
URL: http://embraceyourdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0