Yesterday

Gårdagen var flummig som bara den. Jag, Carro och Michelle jobbade en hel del på våran engelska-redovisning som vi ska ha på fredag. Filmade lite också, och det var sjukt kul. Sedan gick jag och satte mig med Mojsan och Paula i bibblan, vi pratade och skrattade som vi brukar. Då kom bibliotekarien: "Flickor, jag hör er ändå bort till disken, så jag får underhållning". Hon var inte arg eller så, hon tyckte nog vi var roliga. Mojsan blev lite orolig: "Vad har vi sagt? Har vi sagt nåt korkat?". Men nej, självklart inte. Vi säger bara smarta saker. Typ.

Alex kom och hälsade på oss där vi satt, och vi började prata om en som bara har en hand och att han hade skrivit en jättefet uppsats på 24 timmar, dagen innan inlämning. Då kläcker Mojsan:
"Men han skriver med vilken hand? Skriver han med den han har då eller?".
Nä, men du, han skriver ju med den han inte har såklart! Hon försökte förklara sig, och jag fattade faktiskt hennes tanke.

Sedan råkade vi se en som ser rätt bra ut, stå o röka utanför skolan.
"Oh, han röker. Där rök han!"

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0