Ja, jag vet jag är hopplös

"Veckorna innan exams ska jag verkligen se till att sova ut. Och så ska jag plugga som fasen, jag menar då är det ju bara att köra hårt för sen är det  ju över."

Ja, ungefär såhär har det låtit innan. Nu är vi där och jag lägger mig tidigt varje kväll så att jag har ork att plugga hela dagarna, NOT! Vad är det för fel på mig? I torsdags kväll ringde Amanda och frågade om jag ville vara med och grilla på kvällen för att John och Jonte har varsinn tjeckisk utbytesstudent hos sig.
"Ja det vore jättekul" sa jag och åkte dit så fort jag kommit hem från skolan vid sex och kom inte hem igen förrän vid halv tolv.

Igår var jag på dansuppvisning där jag mötte Malin som sa att "jag hoppas ni kommer till Frans och grillar ikväll". Ja, jo. Det gjorde vi. Jag, Mattis och Mojsan åkte alltså ut i böleskogen vid halv tio igår kväll. Vi snackade, sjöng singstar och lyssnade på Frans som spelade gitarr. Mysigt. Det var inte lika mysigt i morse när jag vaknade och insåg att jag gjort precis tvärtemot vad jag skulle göra denna helgen- ta det lugnt. Nu sitter jag här, trött och dryg, utan någon som helst ork att plugga. Men nu ska jag tvinga mig till det i alla fall. Skyll dig själv Julia. Du är hopplös.

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0