På andra sidan Atlanten

Jag har ju faktiskt inte berättat om vad som händer efter sommaren än. Som ni kanske vet så har mina tankar en lång tid varit att åka till USA som au-pair, och nu är allt fixat. Den 10:e augusti bär det av till New York för tre dagars introduktionskurs, sedan vidare till West Hartford i Connecticut där min värdfamilj bor. Familjen består av mamma Krissie, pappa Charlie, Hayley 5 år och Will 3 år.  Och två hundar. Det ska bli helt vansinnigt kul. I sommar ska jag lära mig att laga mat på riktigt, och baka pappas bröd. Ska ta med mig massa svenska recept.

Sen så kan vi ju ta och konstatera att världen är liten. Mamma hörde av sig till sin barndomsvän vars dotter Emma är i USA som au-pair nu. Jag började maila med henne och det visade sig att hon bor bara en halvtimme från staden där min värdfamilj bor, och att hon dessutom är kompis med tjejen som är hos dem nu. Weird. Ännu en sak som är lite komisk är att när mamma var au-pair i USA så åkte Emmas mamma över som au-pair när mamma hade ett halvår kvar, och de bodde grannar. Nu kommer jag komma dit när Emma har ett halvår kvar. Det blir kul!

USA here I come!

/Julia

Kommentarer
Postat av: elin

vad kul för dig att åka till usa, nu blev jag allt avundsjuk :) connecticut är jätte fint och new york är typ världens coolaste stad! :)

2009-04-07 @ 09:52:13
URL: http://elinjoelsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Julia!!! Jag är så glad för din skull! Jag håller alla mina tummar (två) redan! :):):)

2009-04-07 @ 19:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0