I survived the first day

Jag klarade det! Jag overlevde dagen. Jag hittade vagen till poolen och hem (med lite hjalp fran Haley som faktiskt visste hur vi skulle kora, sa jag slapp titta pa lappen). Vi lekte i sandladan och badade, sedan akte vi hem, at lunch, gjorde iordning Haley for fodelsedagskalas. Wesley kom och lekte med Will och ett bra tag lyckades jag underhalla dem genom att bara putta pa dem nar de gungade. Sedan serverade de mig mat, sjong imse vimse spindel for mig (sa sott!) och slutligen gick vi in for det var alldeles for varmt ute. Man blir arlig talat svettig och klibbig sa fort man gar utanfor dorren. De testade mig lite faktiskt, sa jag fick lite att bita i. Jag bad dem stada i lekrummet (gjorde det till och med till en lek, men idag kunde jag inte lura dem) men Wesley satte armarna i kors "I don't want to", och da var inte Will sen att gora detsamma. Vid tretiden kom Haley tillbaka och Wesley akte hem med sin mamma. Vi laste lite, jag duschade dem (ja, jag fick bade in och ut dem ur duschen (inte helt smartfritt med anda hyfsat)) och sedan malade vi lite tills Krissie kom hem. Nu ar jag trott, som varje kvall, sa det blir nog sangen snart aven om klockan inte ar mer an strax efter 8 har.

Dagens kommentar ar i alla fall Will's. Vet ni vad han sa till mig? Han sa: "I like your nailpolish".
De var nere och sa godnatt nu for en stund sen, och da tipsade Haley mig om en morgondagens outfit nar hon kollade in min garderob. Lilla 5-ariga Haley ar helt besatt av klader, vad ska det bli av henne, shopaholic?! Hon alskar att bestamma vad hon ska ha pa sig, men idag fick jag aran att valja baddrakt. Det ni!

Haha. Godnatt!

/Julia

Kommentarer
Postat av: syrran

hihi guud så sött!!

låter som att du haft en bra dag:)

puss<3

2009-08-18 @ 10:17:28
URL: http://justuandmee.blogg.se/
Postat av: carolina

I bet when you´ve left the family and they are looking for a new one, as every year they´re going to say - It's sad she´s not more like Julia, she is the best au pair we have had ever!



Kul att det går bra för dig vännen..är övertygad om att du snart vant dig och att saker börja gå på rutin....glöm inte bort att ha roligt och att njuta av ett land långt hemifrån, och om det är jobbigt, kom ihåg att alla finns kvar och tänker på dig, och hur mycket vi tycker om dig och är glada och stolta över dig att du är i USA och jobbar!



Puss och kram så länge!

2009-08-18 @ 16:02:22
URL: http://embraceyourdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0