Jag hatar att vänta

Det ska gå snabbt och kvickt, kan man ju tycka. Men icke sa Nicke. Jag ringde Skillingaryds vårdcentral för att ta reda på om jag behöver ta en påfyllnadsvaccination mot japansk encefalit (nej jag ska jag inte till Japan) nu när jag ska till Vietnam. Blev då hänvisad till att ringa Ryhovs Infektionsklinik eftersom sjuksköterskan jag talade med inte kunde så mycket om det här med vaccinationer. Tanten jag talade med på Ryhov visste inte riktigt heller vad jag skulle göra eftersom det har kommit ett nytt vaccin mot det nu. Detta betyder att jag inte kan göra en påfyllnadsvaccination, vilket i sin tur betyder att de tre sprutorna som jag tog för tre år sen har gått till spillo. Nu måste jag alltså ta två nya sprutor, om jag ska vaccinera mig mot japansk encefalit. Men, jag fick inget svar på om det är nödvändigt för mig att vaccinera mig mot detta eller ej. I stället fick jag en telefontid hos en läkare, som ska ringa upp mig om TRE VECKOR! Vad i helskotta är detta??? Jag ska alltså vänta i tre veckor för att få ett svar på min simpla fråga; om jag ska vaccinera mig mot jappe sjukdomen eller inte. Det är ju tur att jag, för en gångs skull, är ute i tid. 

Sedan ska jag tydligen också ta medicin mot malaria samt tabletter mot turistdiarée (tjusigt namn). Plus att jag förmodligen ska vaccinera mig mot svininfluensan. Jag tycker inte om tanken av att jag ska trycka i mig så mycket olika kemikalier, men vad gör man inte för att stilla en moders nerver?

Fortsättning följer..

Mui

Kommentarer
Postat av: SAM NHIO

men jag tror inte du behöver ta mot jappse för den sprutan skulle ju hålla i 10 år! men googla lite, och försök ring någon annan som vet!

2009-08-20 @ 16:06:39
URL: http://ninjafiona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0